رئیسی: رونمایی از حجاب برنامه ریزی دقیق و حساب شده دشمن است

رئیسی: رونمایی از حجاب برنامه ریزی دقیق و حساب شده دشمن است

بر اساس بیانات مقام معظم رهبری برخی از افراد به دلیل بی احتیاطی حجاب دارند و نمی دانند با چه کسانی در زمین بازی می کنند پس باید در جریان قرار گیرند. اما برخی از این افراد نیز با قصد و اراده به دنبال برهم زدن نظم عمومی کشور هستند که باید با دقت و درایت و بر اساس قانون برخورد شود.

رئیسی بعدازظهر یکشنبه ۲۰ تیرماه در نشست مشترک هیئت دولت و استانداران سراسر کشور ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه ذی الحجه به ویژه عید غدیر خم از استان بازدید کرد. یکی از بهترین نعمات خداوند برای بشریت دانست و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز ولایت فقیه خیمه عمودی نظام است و مسئولان باید در راستای تحقق اهداف نظام گام بردارند. بزرگترین شناخت نظام از دیدگاه امام و رهبری.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم «انجام تحول مورد نظر رهبر معظم انقلاب» در تمامی عرصه های نظام جمهوری اسلامی ایران، اعضای حاضر در جلسه را مخاطبان اصلی و مجریان این طرح دانست. تحقق این تحول تاکید کرد: تاخیرهایی که به هر دلیلی در حرکت چهل ساله کشور ایجاد شده است باید با دستان توانمند شما مدیران برطرف شود تا به جایگاه مناسب این نظام برسیم. کشور و مردم

رئیسی تحقق این هدف را مستلزم «کار جمعی و خرد»، «عزم عمل» و «اتکاء به اتاق‌های فکر» دانست و خاطرنشان کرد: «هماهنگی، نزدیک‌شدن و همراهی» اعضای دولت در اجرا از الزامات این تحول است. در این مسیر، آینده نگر و آینده نگر، باید از تجربیات پیشینیان نیز بهره مند شوید و برای ایجاد حرکتی هماهنگ و هم افزا، جلسات منظمی را با افراد همفکر برنامه ریزی کنید.

استفاده از روش های نوین برای جذب سرمایه و افزایش بهره وری

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز رسالت اصلی کشور «کنترل تورم و رشد تولید» است، «افزایش سرمایه گذاری» و «افزایش بهره وری» را دو پایه اصلی دستیابی به رشد و پیشرفت دانست و از مسئولان خواست. وی خواستار جذب سرمایه و افزایش بهره وری از سوی دستگاه های اجرایی شد.

«جدیت در اجرای قانون رفع موانع تولید» و «تلاش برای شناخت و رفع مشکلات و مشکلات تولیدکنندگان» از توصیه های رئیس جمهور به وزرا و بخشداران بود و دکتر رایضی خطاب به آنان تاکید کرد: اجازه ندهید هر کارخانه، مغازه یا واحد تحت هر شرایطی تولید به دلیل اشتباه یا تخلف مدیر یا مدیران آن تعطیل است و لازم است واحدهایی که به دلایل مختلف تعطیل شده اند به چرخه تولید بازگردد.

رئیس جمهور در ادامه مرز را فرصتی برای توسعه کشور دانست و با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، بر هماهنگی استانداران مناطق مرزی با وزارت امور خارجه برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه تاکید کرد. همسایه ها.

ارائه گزارش اقدام به جای آماری از تعداد جلسات در زمینه اجرای قانون بهره وری

«تولید سرمایه‌های دولتی در استان‌ها» از دیگر محورهای سخنان رئیس‌جمهور بود که رئیس‌جمهور از آن به عنوان راهکاری برای تأمین منابع لازم برای پروژه‌های عمرانی یاد کرد و خواستار پیگیری جدی آن برای تأمین منابع لازم برای رونق شد. تولید و رشد اقتصادی : متأسفانه آئین نامه های تدوین شده برای اجرای این قانون به درستی برای مردم تبیین نشد و این تصور نادرست ایجاد شد که قوانین جدیدی در این زمینه تصویب شده است در حالی که دولت به دنبال تعیین نحوه اجرای قوانین و نحوه اجرای آن است. وظایف برنامه آتی در این زمینه

رئیسی تاکید کرد: در بحث تولید دارایی های راکد دولت گزارش اقدام می خواهم نه آماری از تعداد جلسات!

رئیس جمهور همچنین مسکن را نیاز اصلی مردم به ویژه زوج های جوان دانست و با اشاره به نیاز کشور و قانون مصوب و قول دولت برای تامین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف جامعه، از همه دستگاه ها خواست بر اجرای این طرح نظارت داشته باشند. قانون و برنامه های دولت در این زمینه به اصطلاح

رئیسی همچنین رئیس هیات پول و اعتبار و وزیر راه و شهرسازی را موظف کرد تا بازنگری و تعدیل سود تسهیلات مسکن در این هیات را بررسی و پیگیری کنند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی «شکایت ها از عدم پرداخت تسهیلات بانکی» وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی را موظف به بررسی علت عدم پرداخت وام بانک ها کرد و گفت: در صورت عدم پرداخت وام بانک ها از سوی بانک ها پرداخت و یا وام آنها ناچیز است، موضوع باید به مجلس و مردم اعلام و اعلام شود، اما اگر بانک به وظایف خود عمل نکرد و از اجرای قانون شکایت کرد، باید به آن تخلف رسیدگی شود.

دکتر رایضی با تاکید بر “اجرای مصوبات دور اول سفر استانی” و با بیان اینکه هدف از سفر استانی بررسی مشکلات میدانی و گره گشایی از کار مردم است، تاکید کرد: انجام امور استانی سفر بدون اجرای مصوبات هیچ دستاوردی برای مردم ندارد و ادامه سفر ضروری است و لازم است استانداران و دستگاه های ذیربط با برآورده ساختن مطالبات مردم، انتظارات مردم را برآورده کنند.

لزوم عزل و نصب استانداران با ابلاغ استاندار

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع «عزل و نصب مدیران استانی» اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وزرا در عزل و نصب مدیران با استانداران مشورت کنند اما مسئولیت شرعی و قانونی عزل و نصب بر عهده آن است. رئیس اجرایی و اگر مدیر تحت فشار است و اصرار دیگران به این نتیجه رسیده است که این نقطه ضعف اوست و ما این ضعف را دوست نداریم!

رئیسی با بیان اینکه در عزل و نصب مدیران استانی باید نظر استانداران را جلب کرد و قبول نداریم یک شبه مدیری بدون اطلاع استاندار منصوب یا برکنار شود، اظهار داشت: نظر استانداران به عنوان مدیران است. در حوزه نیز باید در تصمیم گیری ها و تصمیم گیری های کلان مورد توجه قرار گیرد، اوضاع بهتر پیش خواهد رفت.

«اقتصاد دریانوردی» و «اقتصاد معدنی» از دیگر سخنان رئیس جمهور در نشست مشترک هیئت دولت با بخشداران بود و دکتر رایضی تاکید کرد: باید با نگاه کل نگر به گونه ای برنامه ریزی شود که دریانوردی اقتصاد رونق می گیرد و همراه با ظرفیت های معدنی گواه توسعه استان ها و حل مشکل اشتغال و معیشت مردم است.

رضایت مردم در گرو عمل به وعده های دولت از جمله مقابله با فساد و ناکارآمدی است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود «رضایت مردم» را منوط به تحقق وعده های دولت دانست و یکی از وعده های دولت را «مقابله با فساد و ناکارآمدی» خواند و گفت: نباید حتی کوچکترین فسادی را تحمل کرد و ناکارآمدی را رعایت کرد. در این دولت و مدیران باید قبل از هرکس انگیزه مقابله با فساد و ناکارآمدی را داشته باشند.

رئیسی افزود: فساد، روابط نابسامان اداری، رانت خواری و طرفداری اعتماد مردم را نسبت به دولت سلب می کند و مردم از دولتی که مدعی مبارزه با فساد و اجرای عدالت و دموکراسی است، انتظار دارند کوچکترین فساد و خلافی از خود نشان ندهد.

رئیس جمهور در این راستا بر «انتخاب افراد مؤثر» در دولت تاکید کرد و گفت: فردی که در آزمون قبول شده و ناکارآمد بوده نباید به دولت منصوب شود و مدیر ناکارآمد هر سمتی باید سریعا از مسئولیت کنار گذاشته شود. تا زمانی که کار انجام شود. حرف مردم نباید قطع شود.

ماموریت به موسسات نگهداری برای ارائه راه حل برای ایجاد عدالت پرداخت

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود بحث انصاف در پرداخت حقوق کارکنان را مطرح کرد و با توجه به نظرات برخی از فرمانداران، وزیر کشور و روسای سازمان های برنامه و بودجه و ادمین را منصوب کرد. و مسائل مربوط به نیروی کار همانطور که گزارش فرمانداران را در عرض 2 هفته بررسی می کنید. پیشنهاد حقوق و دستمزد خود را ارسال کنید.

دولت سیزدهم را در حل مشکلات کشور توانمند می دانند و هیچ مشکلی را نادیده نمی گیرند

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم هیچ مسئله و مشکلی را نادیده نمی گیرد و توانمند «حل مشکلات کشور» می داند، اظهار داشت: راه حل همه مشکلات در داخل کشور است و معتقدیم که مشکلات و چالش ها در دستان توانمند است. مردم قاطع هستند و ما برای حل مشکلات به دنبال خارجی نیستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت در 2 سال گذشته پروژه هایی را با کمک مردم و تلاش بی وقفه مسئولانی که بین 10 تا 12 سال و حتی در برخی موارد تا 25 سال بر زمین مانده اند، به اتمام رسانده است، بر ضرورت این امر تاکید کرد. پیگیری پروژه های مشترک با سایر کشورها تاکید کرد و از معاون اول و روسای کمیسیون های مشترک خواست نظارت سریع و دقیق بر اجرای پروژه هایی مانند مسیر شمال به جنوب داشته باشند تا وقفه ای در اجرای پروژه ایجاد نشود. تفاهم نامه ها و موافقت نامه ها

رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن دو مناسبت مهم «عید غدیر خم» و «اربعین حسینی» به عنوان اوج حضور مردم در صحنه پاسداشت ارزش ها، خواستار برنامه ریزی و هماهنگی همه نهادهای ذیربط برای برگزاری هرچه باشکوه این مناسبت ها شد. ارائه خدمات بهینه برای محبان اهل بیت ) و از زائران تجلیل شد.

هماهنگی شوراهای اطلاع رسانی استان ها با شورای اطلاع رسانی دولت

رایضی همچنین بر ضرورت و اهمیت فعالیت موثر و همکاری هماهنگ شوراهای اطلاع رسانی استان ها با شورای اطلاع رسانی دولت در زمینه تبیین اقدامات و خدمات دولت تاکید کرد.

پیگیری جدی الزامات برگزاری انتخابات رقابتی با امنیت و سلامت

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به تعیین 4 شاخص برای انتخابات پایان سال 1402 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استانداران و سایر مسئولان قوه مجریه باید مطالبات و الزامات تحقق پرشور را با جدیت پیگیری کنند. و انتخابات رقابتی مشارکتی همراه با ایمنی و سلامت.

لزوم برخورد منطقی و قانونی با ناهنجاری های سازمان یافته در حوزه حجاب

رئیسی در قسمت بعدی سخنان خود به موضوع «حجاب و عفاف» اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، رفع حجاب را امری شرعی و شرعی خواندند. حرام سیاسی که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده دشمن به دنبال دارد و تاکید کردند که ما نیز برای مقابله با این نقشه و توطئه دشمن باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری برخی افراد بی تدبیری حجاب دارند و نمی دانند با چه کسانی در زمین بازی دارند، بنابراین باید در جریان قرار بگیرند. اما برخی از این افراد نیز با قصد و اراده به دنبال برهم زدن نظم عمومی کشور هستند که باید با دقت و درایت و بر اساس قانون برخورد شود.

مجریان قانون و سیستم قضایی خلاء قانونی برای برخورد با مجرمان سازمان یافته را ندارند

رئیسی تاکید کرد: ستاد در وزارت کشور که بر اساس قانون مصوب تشکیل شده است باید به صورت برنامه ریزی شده و هماهنگ بر کار نظارت داشته باشد. علاوه بر این، نیروی انتظامی و قوه قضاییه خلأ قانونی برای برخورد با افرادی که به طور سیستماتیک هنجارهای اجتماعی را زیر پا می گذارند، ندارند و قوانین موجود تکلیف قوه مجریه و قضاییه را روشن کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید