رئیس جمهور اوکراین به ایران: به روسیه پهپاد نفرستید. شما طرف شر هستید/ وزارت امور خارجه ایران: ادعا بی اساس است

ناصر کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که مخالف جنگ در اوکراین و ادامه آن است و از درد و رنج مردم اوکراین عمیقا متاسف است و بر ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای پایان هرچه سریعتر آن تاکید دارد. ممکن است و آماده انجام این کار است. کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تکرار اظهارات کذب رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران با جنگ تبلیغاتی و رسانه ای محور ضد ایرانی علیه دولت و ملت ایران همخوانی دارد و در راستای جذب هر چه بیشتر سلاح انجام می شود. و کمک های مالی تا حد امکان از کشورهای غربی .

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ادعاها و تظاهرات سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران واقعیت های جنگ در اوکراین را تغییر نمی دهد، بر آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات کارشناسی با اوکراین تاکید کرد و افزود: طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی پرهیز می کند. با طرف ایرانی به منظور بررسی ادعاها، بی‌اساس بودن آنها و وجود اهداف و انگیزه‌های سیاسی خاص در پس این گونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران را تأیید می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً بر اساس ادعاهای مکرر از ایران خواسته است که هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه ارسال نکند.

او در پیامی که ظاهراً برای ایرانیان ارسال کرده است، مدعی شده است که ایران از فعالیت های تروریستی روسیه حمایت می کند و با شرارت است.

دیدگاهتان را بنویسید