رئیس جمهور فرانسه: به پایان دوران فراوانی و رفاه رسیده ایم/ کمربندهای ایمنی خود را ببندید

رئیس جمهور فرانسه: به پایان دوران فراوانی و رفاه رسیده ایم/ کمربندهای ایمنی خود را ببندید

روز جدید ماکرون: ما در پایان دوران فراوانی زندگی می کنیم… پایان وفور محصولات فناوری که همیشه در دسترس به نظر می رسید… پایان فراوانی زمین و برخی مواد از جمله آب.”

رئیس جمهور فرانسه به مردم کشورش هشدار داد که کمربند خود را ببندند زیرا دوران فراوانی و رفاه به پایان رسیده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که روز چهارشنبه (دیروز) به مناسبت پایان تعطیلات تابستانی و آغاز سال تحصیلی در کاخ الیزه با اعضای دولت فرانسه صحبت کرد، از اعضای دولت خواست تا به وضعیت خود ادامه دهند. یکپارچگی در بحران کنونی وی افزود که فرانسه در پایان دوران فراوانی و رفاه است و باید کمربندها را محکم کرد.

وی گفت: ما در دوران بحران زندگی می کنیم. از جنگ در اوکراین گرفته تا خشکسالی، نشانه‌ای از بحران‌های پی درپی است که ما را تحت تأثیر قرار داده است.»

مکرون با اشاره به اینکه فرانسه دوران بی ثباتی را سپری می کند و شهروندان فرانسوی از اضطراب و سردرگمی زیادی رنج می برند، از اعضای دولت فرانسه خواست که شفاف و بدون توصیف بی پایان اوضاع باشند و مردم این کشور را مجبور به تغییر رفتار کنند. با توجه به شرایط بحرانی و جدید.

رئیس جمهور فرانسه در تشریح وضعیت جدید گفت: فرانسوی ها احساس می کنند در یک سری بحران ها زندگی می کنند که هر کدام بدتر از گذشته است. وی افزود: این کشور در نقطه حساسی قرار دارد و با زمستان سخت (به دلیل کمبود انرژی) و دوره جدیدی از بی ثباتی ناشی از تغییرات آب و هوایی و حمله روسیه به اوکراین مواجه است.

رئیس جمهور فرانسه گفت: «آنچه در حال حاضر در آن زندگی می کنیم یک نقطه عطف بزرگ یا یک تحول بزرگ است… ما در پایان دوران فراوانی زندگی می کنیم… پایان وفور محصولات، فناوری هایی که به نظر می رسد. تا همیشه در دسترس باشد .به… پایان فراوانی زمین و برخی مواد از جمله آب خواهد رسید.

بلافاصله پس از سخنرانی ماکرون، اپوزیسیون فرانسه از سخنان وی انتقاد کرد و گفت که میلیون ها بیکار و نیازمند فرانسوی هرگز در زندگی خود احساس فراوانی نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید