کمربندهای ایمنی خود را ببندید

کمربندهای ایمنی خود را ببندید

افراد عجیب و غریب با سخنان عجیب تر این دولت و مردم را دیدند. جملاتی که نشان می دهد نمی خواهند شرایط بد اقتصادی جامعه را تحمل کنند و مهمتر از آن اینکه نمی دانند چگونه مشکل را حل کنند و فقط می خواهند چیزی بگویند. حتی اگر همیشه به خاطر این طرز فکر مورد انتقاد قرار بگیرند. یکی از آن افراد محسن رضایی است که اخیراً یک نسخه عجیب اقتصادی را پیچیده کرده است. محسن رضایی با بیان اینکه از مردم می خواهیم برای مقابله با اقدامات نمایشی صبور باشند، گفت: باید صادقانه با مردم صحبت کنیم و مسائل را مطرح کنیم تا ببینیم مردم مانند دوران دفاع مقدس کار می کنند. یک درد تاریخی در حوزه اقتصادی است و دولت به تنهایی نمی تواند آن را حل کند، معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ساختار بودجه کشور ساختار مناسبی نیست و تعهدات بدون منابع مشکل بزرگی در ساختار بودجه است. نظام بانکی کشور موضوعی کلیدی و اساسی برای کشور است و گفت: در مورد بانک ها اگر امروز تحریم ها برداشته شود به سختی هیچ بانکی در خارج از کشور حاضر به همکاری با بانک ها نمی شود زیرا ساختار آنها مناسب نیست. رضایی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تغییرات و اصلاحات عمیق اقتصادی را در کشور انجام دهیم، افزود: فشار اجتماعی مانع از این تغییرات می شود زیرا به هر حال این تغییرات سر و صدای زیادی در کشور ایجاد می کند.
پاسخ کاربر
اینکه منظور او از اصلاحات عمیق اقتصادی چیست جای سوال دارد، اما اظهارات او با واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد.

یکی از کاربران در مورد آن نوشت: «اقتصاد باید بهتر شود تا ازدواج/مسکن/اشتغال/ امید به زندگی…جوانان بهتر شوند. این کاملا درست است، اما با برنامه ریزی و مخصوصاً با استفاده از افراد متخصص، نه شما آقای رضایی که هیچ کاری نمی کنید.»

کاربر دیگری گفت: «اصلاحات اقتصادی جدید در راه است؟ خدا رحمت کنه…تا حالا چی شده؟ این دو سال باید سم زدایی بوده باشد. گفتند کارهای قبلی شما مثل ماشین بد نباشد. مسکن. تقاضای معامله نکنید اینقدر مرغ و گوشت و لبنیات نخورید به بالی سفر نکنید. دو سال بعد می گویند باید این کارها را این گونه انجام دهید و تا جایی که ممکن است بخورید. هر چه پرداخت کنید، می خورید. مالیات هم بده

دیگری نوشت: «راه حل را بگو، در اقتصاد کلان ما سه محور اصلی داریم: نرخ ارز، تورم و سود بانکی. هرچه این سه ضلع مثلث کوچکتر باشد، تورم کمتر، نرخ ارز کاهش می یابد و نرخ بهره کاهش می یابد که منجر به رفاه عمومی و افزایش تولید می شود، شاید این کار اقتصاددانان باشد.

کاربر دیگری نوشت: «آقای رضایی! آیا برای اجرای اصلاحات وعده داده شده چهل سال باید صبر کرد؟ به قول معروف ما با جوانان و نوجوانانمان در جنگ پیروز شدیم اما با پیرمردهایمان اقتصاد را باختیم.
کاربر دیگری گفت: «چه اصلاحاتی؟ تورم افزایش یافت. آیا درآمد دهک های پایین افزایش یافته است؟ از نسبت پول چاپ شده، چیزی به اکثریت مردم نرسید. این اصلاحات پول را به جیب کسانی می اندازد که مقصر اصلی این وضعیت و مشکلات اقتصادی هستند. مردم خواه ناخواه باید آنها را تحمل کنند.»
کاربران دیگر نوشتند: «یعنی الان بعد از عملیات اصلاحات لازم است؟»، «آقای محسن رضایی ما اصلاحات اقتصادی را نخواستیم». اقتصاد کشور را خراب نکنید و مردم را بیشتر از این به دام نیندازید. ممنون از لطف و محبت شما»، «تلاش اقتصادی شما و دوستانتان باعث افزایش ارزش دلار، یورو و سایر ارزهای خارجی نسبت به ریال شده است»، «به گفته این دانشمندان اصلاحات یعنی تولید بنزین، آب، برق و غیره. گران تر و خالی کردن جیب ملت بیچاره با مالیات و غیره»، «آقای رضایی، برای زندگی فردی که دوست دارید، به اصلاحات عمیق علاقه نداشته باشید. رئیس جمهور محترم یک عمل کوچک سطحی انجام دادند، اقتصاد کشورمان به کما رفت و مردم فقیر شدند. این یک عملیات سطحی بود که فاجعه را نجات داد. اگر اصلاحات عمیق انجام دهید، دیگر چیزی نداریم، رحم کنید»، «آقای رضایی واضح است که منظورتان همان گرانی اصلاحات است، چون هر وقت شنیدم اصلاحات بیش از این نبود»، «خدا رحمت کند». آنها خواهان اصلاحات عمیق هستند. از نظر اقتصادی
انجام دادن”.

دیدگاهتان را بنویسید