رئیس جمهور: مسیر تامین مالی بدون وام بانک مرکزی باید ادامه یابد

رئیس جمهور: مسیر تامین مالی بدون وام بانک مرکزی باید ادامه یابد

روز جدید : رئیس جمهور تاکید کرد: بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه بدون وام بانک مرکزی در دولت سیزدهم باید تلاش شود تا این روند تا پایان سال ادامه یابد.

جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سه شنبه شب به ریاست سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد و در این جلسه وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی از برنامه مدون خود برای «رشد اقتصادی بدون تورم» ارائه کرد.

این برنامه به بررسی سیاست های پولی، مالی، کنترل نقدینگی، بودجه، ارتقای تولید، اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی می پردازد.

بر اساس تصمیم اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مقرر شد برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد با سایر برنامه‌های تیم اقتصادی دولت از جمله سازمان برنامه و بودجه تلفیق و در سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود. بودجه، تهیه و ارائه اقتصاد کشور.

در این جلسه سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از وضعیت بودجه سال جاری ارائه کرد که بر اساس اجرای اقداماتی از جمله تامین اعتبارات بلا تصرف بانک مرکزی در استقرار دولت سیزدهم است. .

رئیس جمهور در این خصوص تاکید کرد: سعی شود تا پایان سال روند تامین مالی بدون وام بانک مرکزی ادامه یابد.

در این دیدار موضوع تعامل و گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با کشورهای بزرگ و دوست از جمله روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیسی با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه، چشم انداز همکاری های دو کشور را روشن و سازنده دانست و بر لزوم تشکیل جلسه کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد. و پیگیری.

دیدگاهتان را بنویسید