رئیس سازمان برنامه: 200 هزار میلیارد تومان معوقه بودجه داریم. این به دلیل قیمت پایین حامل های انرژی است

رئیس سازمان برنامه: 200 هزار میلیارد تومان معوقه بودجه داریم.  این به دلیل قیمت پایین حامل های انرژی است

روز جدید رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لطفا منابع درآمدی غیر واقعی بودجه را در مجلس افزایش ندهید چرا که محقق نمی شود. در سال 1401 افزایش قیمت انرژی و حجم تولید نداشتیم، چگونه این درآمد را از 330 به 640 سجاف رساندید؟ این درآمد محقق نشده است، ما متکی به تحقق 66 درصد این منابع بوده ایم، بنابراین در این تبصره عدم تحقق 200 تلاش داریم. ما نمی توانیم از بهشت ​​بیاوریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لطفا منابع درآمدی غیرواقعی بودجه را در مجلس افزایش ندهید چرا که محقق نمی شود، اجرای تبصره 14 پارسال حدود 340 سجاف است. در سال 1401 افزایش قیمت انرژی و حجم تولید نداشتیم، چگونه این درآمد را از 330 به 640 سجاف رساندید؟

در جلسه علنی روز سه شنبه 26 آبان ماه شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دولت در اجرای منابع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه. ، اظهار داشت: سال گذشته در نیمه دوم سال 19 تلاش شد تبصره 18 پرداخت شود. این تبصره در دولت قبل هیچ کارکردی نداشت.

وی از نمایندگان مردم خواست به مواضع دولت در خصوص منابع بودجه توجه کنند و تصریح کرد: لطفا منابع بودجه غیرواقعی را در مجلس افزایش ندهید زیرا محقق نمی شود، اجرای تبصره 14 پارسال حدود 340 همات است. در سال 1401 افزایش قیمت انرژی و حجم تولید نداشتیم، چگونه این درآمد را از 330 به 640 همات رساندید! این درآمد محقق نشده است، ما متکی به تحقق 66 درصد این منابع بوده ایم، بنابراین در این تبصره عدم تحقق 200 تلاش داریم. ما نمی توانیم از بهشت ​​بیاوریم.

میرکاظمی با اشاره به تلاش دولت برای جبران این کسری با اعطای وام اشتغال گفت: رئیس جمهور در نامه ای از مقام معظم رهبری درخواست اجازه اختصاص 20 درصد از سهم صندوق تملک و اشتغال و واریز آن در بانک ها و چند برابر شدن آن را داشتند. از طریق استخدام توزیع شود که آنها نیز موافقت کردند 10 درصد برداشت کنند.

به گزارش ایرنا، امروز بررسی عملکرد دولت در تحقق منابع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 در دستور کار شورای اسلامی قرار گرفت که زایی از محل منابع این طرح و رئیس سازمان بودجه برنامه نیز از منابع غیرواقعی این بند انتقاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید