رئیس سازمان توسعه تجارت: معاملات اقتصادی ایران و چین محرمانه است/ مردم تا 4 ماه آینده تاثیر آن را خواهند دید

رئیس سازمان توسعه تجارت: معاملات اقتصادی ایران و چین محرمانه است/ مردم تا 4 ماه آینده تاثیر آن را خواهند دید

با توجه به تاکید رئیس جمهور و اقدامات بعدی، این تفاهم نامه ها و قراردادها تا دو ماه آینده اجرایی می شود و تاثیر مثبت آن در اقتصاد کشور متجلی می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نتایج سفر ابراهیم رئیسی به چین گفت: بر اساس تاکید رئیس جمهور، توافقات و قراردادهای این سفر تا دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می شود و آثار مثبت آن خواهد بود. در اقتصاد کشور مشهود است.

به گزارش تسنیم، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با رادیو اختاز در خصوص بررسی دستاوردهای سفر رئیس جمهور به چین، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به چین باعث شد یک برنامه هماهنگ شده که مطابق با اقداماتی که قبلا انجام شده بود انجام شد توسعه روابط اقتصادی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین حدود سه هفته قبل از سفر رئیس جمهور، تیم هایی از سوی وزارت امنیت برای مذاکره در حوزه معدن، راه آهن، خودرو، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی به چین اعزام شدند. برخی از این مذاکرات مربوط به چند ماه گذشته است. اما با توجه به سفر رئیس جمهور به چین، روند این مذاکرات سرعت گرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: فاطمی امین وزیر صلح پیش از سفر رئیس جمهور برای بازدید از کارخانه های چینی و پیگیری مذاکرات از چند شهر این کشور بازدید کرد و طی این مذاکرات توافقات و قراردادهای خوبی بین دو طرف منعقد شد. کشورها.

توافقات با چین تا 2 ماه آینده اجرایی خواهد شد

وی تصریح کرد: بخشی از این مذاکرات مربوط به معدن بود. از آنجایی که چین یکی از بزرگترین مصرف کنندگان محصولات معدنی است، توافقاتی در مورد توسعه معادن و استفاده از ظرفیت های تکنولوژیکی چین انجام شده است. همچنین در حوزه صنعت خودرو نیز قرارداد همکاری مشترک برای انتقال فناوری، ارتقای کیفیت و کارایی و تامین قطعات منعقد شد.

وی افزود: با توجه به نکات برجسته رئیس جمهور و اقدامات بعدی، این تفاهم نامه ها و قراردادها تا دو ماه آینده وارد فاز اجرایی می شود و آثار مثبت آن در اقتصاد کشور نمایان می شود.

همکاری ایران و چین در صنعت خودرو در حال گسترش است

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه یکی از موضوعات این قراردادها ارتقای کیفیت موتور و تجهیزات خودرو با همکاری مشترک برندهای بزرگ و مبتکر چینی است، گفت: در خصوص تولید مشترک خودرو با چینی ها. شرکت‌های خودروسازی، مقرر شد تا دو ماه آینده شرکت‌های خودروسازی این کار را انجام دهند، داخلی و چینی فرآیند برنامه‌ریزی و طراحی جامع و ملموسی را برای همکاری مشترک برای خودروسازی در ایران انجام دهند. بنابراین در آینده نزدیک می توانیم از محصولات با کیفیت و با تکنولوژی بالا در کشور استفاده کنیم.

جزئیات توافق با چین به دلیل دشمنی غرب هنوز در رسانه ها منتشر نشده است

وی افزود: اکثر قراردادهای خودرویی وارد فاز اجرایی شده است. اما از آنجایی که این توافقات محرمانه است و این مذاکرات و توافقات توسط غربی ها رعایت شده است، تاکید می شود که محتوای این توافقات محرمانه است، بنابراین فرآیندها وارد فاز اجرایی می شود و مردم تا چهار ماه آینده اثر آن را خواهند دید. .

پیمان پاک ادامه داد: تلاش غربی ها بر این است که هرجا ایران وارد می شود با تهدید و ایجاد مشکل برای شرکت ها می خواهند فضای تحرک بین المللی ایران را ببندند. بنابراین، آنها باید هوشمندانه عمل کنند تا دستاوردهای خود را در این سفر نشان دهند. وقتی این دستاوردها محقق شد، آنگاه می توان جزئیات را گزارش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید