رئیس سازمان سنجش: کار با تقلب انجام شد، می خواستند بی کفایتی سازمان را نشان دهند.

رئیس سازمان سنجش: کار با تقلب انجام شد، می خواستند بی کفایتی سازمان را نشان دهند.

عبدالرسول پور عباس: تشخیص سیگنال ما برای چند ثانیه کافی نیست و می تواند سیگنال هایی را تشخیص دهد که چند دقیقه طول می کشد، اما سیگنال هایی که برای ارسال تصاویر استفاده می شود، زیرا کاملا اتوماتیک است و با فشار دادن یک دکمه انجام می شود. در همان زمان اتفاق می افتد و نمی توان از آن جلوگیری کرد.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همواره آزمون اول را حساس ترین آزمون دانست و گفت: در نوبت اول آزمون 1402 هجمه های زیادی به سازمان سنجش صورت گرفت و فراتر از تقلب بود. و برخی به دنبال آن بودند که توانایی ما را زیر سوال ببرند.

دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه برگزاری اولین دوره کنکور 1402 دانشگاه صنعتی شریف در جمع خبرنگاران در خصوص امنیت کنکور اظهار داشت: گزارش های فنی نشان می دهد که در آزمون گروه علوم تجربی مشکلی پیش نیامده است. . اینترنت موبایل نیز مختل شده و پوشش امنیتی کامل برقرار شده است.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می داد متخلفان امتحانی نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند، تصریح کرد: چهارشنبه گذشته 7 دی ماه توانستیم یک فرد حرفه ای را که به اصطلاح «زن کلیدی» است دستگیر کنیم. این فرد سال ها در کنکور دانشگاه ها شرکت کرده و توانایی قبولی در رشته پزشکی را دارد. وی تحت نظر است و تا ظهر امروز بازداشت خواهد شد.

دکتر پورعباس ادامه داد: اغلب افرادی که قفل ساز هستند به مکان های دور می روند. همچنین در گرگان گروهی به اتهام فروش تجهیزات دستگیر شدند. مخفیگاه این گروه در شهر گرگان بود اما سراسر کشور را در برگرفتند. همچنین 837 شبکه که توسط 54 نفر اداره می شد و مدعی فروش سوال بودند دستگیر شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دستگیری ها در رابطه با کنکور امسال بسیار خوب است. فعالیت های سازمان سانسه منجر به خلع سلاح متخلفین شد اما ما هرگز این اقدامات را علنی نمی کنیم و به این راه ادامه می دهیم.

معاون علمی وزیر علوم با بیان اینکه آزمون اول همیشه حساس ترین آزمون محسوب می شود، گفت: در نوبت اول کنکور 1402 هجمه های زیادی به سازمان سنجش صورت گرفت و برخی تلاش کردند توانایی ما را زیر سوال ببرند.

رئیس سازمان سنسه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر قبولی داوطلبان گروه علوم تجربی به عنوان نفر اول کنکور امسال گفت: به طور طبیعی 10 تا 20 داوطلب در آزمون شرکت نمی کنند.

پورعباس در خصوص وضعیت داوطلبان در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان از استاندار درخواست کرده ایم از ظرفیت حمل و نقل هوایی برای انتقال داوطلبان استفاده کند. به یک مکان امن در این راستا تمامی 25 داوطلب سیل زده با کمک استاندار توانستند در آزمون شرکت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات سازمان سنجش برای برگزاری نوبت اول آزمون 1402 کنکور در شهر هوی گفت: حدود 2 هزار نفر داوطلب شرکت در این آزمون شدند. قصد تغییر محل برگزاری آزمون وجود داشت اما بررسی فنی نشان داد که محل برگزاری آزمون مناسب است. به داوطلبان این شهر زمان کافی داده می شود و زمان بیشتری در اختیار آنها قرار می گیرد.

معاون وزیر علوم درباره راه های دیگر ارتقای امنیت آزمون داوطلبان به جای قطع اینترنت گفت: راه های جایگزین قبل از شروع آزمون موثر است. با شروع تست، مکانیسم عکس گرفتن از رهبر جلسه شروع شده و عکس به اینترنت ارسال می شود. تجهیزات عکاسی به اندازه یک دکمه پیراهن است. این دستگاه ها با دستگاه های اشعه ایکس قابل شناسایی نیستند.

رئیس سازمان سانسه با تاکید بر اینکه علیرغم تلاش فراوان، عکسی ارسال نشد، خاطرنشان کرد: به دلیل پاسخ ندادن «جمر» یا مسدودکننده موبایل. زیرا از سیستم های جاسوسی و دوربین های مدرن که با فرکانس های خاص کار می کنند برای کلاهبرداری استفاده می شود. ما 2800 دستگاه تشخیص داریم اما همین سیگنال یاب نمی تواند ارتباطات را برای چند ثانیه تشخیص دهد و سیگنال هایی را تشخیص می دهد که چند دقیقه طول می کشد.این دستگاه های شبه جاسوسی کاملا اتوماتیک و هوشمند هستند و فشار دادن یک دکمه معادل ارسال عکس است.

دیدگاهتان را بنویسید