رابرت مالی: بازگشت به برجام عمیقاً به نفع امنیت ملی ماست

رابرت مالی: بازگشت به برجام عمیقاً به نفع امنیت ملی ماست

روز جدید : نماینده آمریکا در ایران از برجام دفاع کرد و خواستار بازگشت به توافق هسته ای در راستای منافع ملی شد

رابرت مالی به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ یک از مقامات آمریکایی که من می‌شناسم گفته باشد که بازگشت به توافق فایده‌ای ندارد». ما دیده‌ایم که اگر در مورد آنچه پیرامون برنامه هسته‌ای ایران اتفاق می‌افتد توافق نداشته باشیم، ایران در پیشرفت هسته‌ای خود محدود نیست، بنابراین امروز تنها چند هفته از بمباران می‌گذرد.

رابرت مالی گفت: “کارشناسان ما می گویند که موضع رئیس جمهور بایدن، وزیر امور خارجه بلینکن و بقیه تیم مذاکره کننده این است که توافق هنوز ارزشش را دارد.” امروز نگاه ما این است که بازگشت به برجام عمیقاً به نفع امنیت ملی ماست. (بازگشت به برجام) ندیدن ایران به سمت بمب و همچنین تنش بیشتر و درگیری بیشتر در خاورمیانه جالب است.

رابرت مالی در واکنش به اظهارات نفتالی بنت در مورد برنامه هسته ای ایران گفت: «ما از نزدیک با اسرائیل کار می کنیم» و خواستار اقدام نظامی علیه ایران شد. ما در این مورد شفاف هستیم. ما مخالف آن هستیم (اقدام نظامی). اما ما معتقد نیستیم که سخنان درباره برنامه هسته ای ایران متوقف شود، بلکه برجام این کار را انجام می دهد. توافق هسته ای ثابت کرده است که این کار را می کند و باز هم انجام خواهد داد.

او گفت: «ما سه سال را بدون توافق سپری کردیم و دیدیم که چه بر سر برنامه هسته‌ای ایران آمد و کمپین فشار حداکثری با توقف برنامه هسته‌ای ایران در تضاد بود.

نماینده آمریکا در امور ایران همچنین گفت: ما حاضریم به سهم خود عمل کنیم و تحریم های اعمال شده از سوی رئیس جمهور ترامپ را که علیه برجام بود، لغو کنیم. اگر ایران راه دیگری را انتخاب کند، ما آماده ایم از ابزارهایی استفاده کنیم که بر ایران فشار بیاورند تا مطمئن شویم نارنجک را پیدا نکنند.

وی افزود: ما از برخی تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کنیم و این تحریم‌ها ربطی به موضوع برنامه هسته‌ای ایران ندارد و به رفتار آن کشور برمی‌گردد، اما بیشتر تحریم‌هایی که با برجام ناسازگار است، برداشته می‌شود. ،” او گفت.

او درباره بی اعتمادی ایران به آمریکا و رفتار آمریکای بعدی گفت: من نمی‌توانم خودم را جای آنها بگذارم، اما چیزی که به آنها می‌گوییم این است که نمی‌توانیم رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را مقید کنیم. مدیریت. همه کسانی که در آینده به کاخ سفید می آیند باید خودشان تصمیم بگیرند. اما آنچه پرزیدنت بایدن می گوید این است که تا زمانی که ایران به توافق متعهد باشد، به آن پایبند خواهد بود.

ساعاتی پیش ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: تا زمانی که ایران به تعهدات هسته ای خود باز نگردد، تحریم ها علیه ایران را لغو نخواهیم کرد و نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید