راز تغییرات ساپینتو در بازی استقلال

راز تغییرات ساپینتو در بازی استقلال

برخی از پیشکسوتان استقلال گفتند که اگر ساپینتو آن تعویض ها را انجام نمی داد و مهدی کایدی و محمد محبی در زمین می ماندند، استقلال گل های بعدی را می زد.

ساپینتو که نشان داده در مقابل این تحلیل ها موضع می گیرد، چنین دیدگاهی نداشته و معتقد است که تیمش با حضور بازیکنان تعویضی موقعیت ایجاد کرد و اگر توپ ها به گل تبدیل می شد، استقلال گل های بعدی را به ثمر می رساند. وجود جایگزین ها

او در یک جلسه خصوصی گفت دوست دارم استقلال گل های بعدی را با حضور بازیکنان تعویضی بزند.

ساپینتو نیز از ماهیت تدافعی شیفت های خود شگفت زده شده است. وی درباره اینکه سعید مهری مهاجم بود یا هافبک دفاعی؟ سجاد شهبازاده مهاجم نیست؟ آیا صالح حردانی تهاجمی بازی نمی کند و رضا میرزایی یک مهره تهاجمی محسوب نمی شود؟

اما راز تعویض های ساپینتو پس از گل سوم چه بود؟ بعد از اینکه نساجی ده نفره شد و وقتی ساپینتو بابت پیروزی تیمش خیالش راحت شد، تصمیم گرفت زمین را به بازیکنان تعویضی بدهد تا پیروزی استقلال پر رنگ تر شود. استقلال تیم پر مهره ای است و مدیریت چنین تیمی سخت است و اگر ساپینتو از این مهره ها استفاده نکند نمی تواند آنها را در شرایط ایده آل روحی و روانی نگه دارد. برای ساپینتو مهم این است که پیمان بابایی و سجاد شهبازادا برای بازی در شرایط ایده آل باقی بمانند و او نمی خواهد تنها یکی از این بازیکنان را در شرایط عالی داشته باشد زیرا استقلال بازی های زیادی در پیش دارد و اگر موفق شود این اتفاق خواهد افتاد. تکرار قهرمانی اگر تیم خارج از زمین به اندازه تیم داخل زمین فعال و آماده باشد.

سرمربی پرتغالی به این دیدگاه احترام می گذارد و به کار خود ادامه می دهد. او می تواند از 5 تعویض خود در بازی بعدی استقلال استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید