راز پیچیده در پدرخوانده. روایت مادر یکی از دانش آموزان از مسمومیت و بوی مرموز اولیه

راز پیچیده در پدرخوانده.  روایت مادر یکی از دانش آموزان از مسمومیت و بوی مرموز اولیه

علت این حوادث هنوز مشخص نشده است. جالب است بدانید که تمامی این مسمومیت ها در مدارس دخترانه قم رخ داده است تا اینکه روز سه شنبه 25 بهمن ماه مورد جدید اعلام شد که برای اولین بار در یکی از مدارس متوسطه دوم پسرانه دو شیفت قم، دانش آموزانی مسموم شده . این ماجرا به قدری ادامه یافت که وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت برای کشف علت موضوع را در دستور کار قرار دادند.

مادر یکی از دانش آموزان گفت: پسرم به من گفت که یک لحظه در کلاس بوی ماهی گندیده می آید و بعد مدرسه به بچه ها ماسک می دهد تا کلاس را بگذارند و از کلاس خارج شوند. وضعیت تعدادی از بچه ها بدتر بود، با 911 و نیروهای امنیتی تماس گرفتند و چند نفر از بچه ها از جمله پسرم به مراکز درمانی منتقل شدند».

به گزارش خبرآنلاین، ماجرا به 18 آذر 1401 برمی گردد که 18 دانش آموز برای اولین بار در هنرستان دخترانه نور قم مسموم شدند و به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند. این به طور مداوم در مدارس مختلف اتفاق افتاده است. روز سه شنبه 31 آذرماه 51 نفر در آکادمی نور مسموم و به بیمارستان اعزام شدند، این حادثه برای دومین بار در این مدرسه اتفاق افتاد.

از صحبت‌های فرماندار قم با یکی از مسموم‌شدگان که حالش وخیم‌تر بود، مشخص شد که ابتدا درد شدیدی از ناحیه پا احساس می‌کند، اما پس از یک روز توانسته با کمک دیگران راه برود. . به گفته دانش‌آموزان، بوی گاز و علائم مانند قبل بوده و هنگام تنفس پس از ایجاد سوزش در گلو و بینی و تنگی نفس، پاها و در مواردی دست‌ها بی‌حس می‌شوند.

علت این حوادث هنوز مشخص نشده است. جالب است بدانید که تمامی این مسمومیت ها در مدارس دخترانه قم رخ داده است تا اینکه روز سه شنبه 25 بهمن ماه مورد جدید اعلام شد که برای اولین بار در یکی از مدارس متوسطه دوم پسرانه دو شیفت قم، دانش آموزانی مسموم شده . این ماجرا به قدری ادامه یافت که وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت برای کشف علت موضوع را در دستور کار قرار دادند.

روایات و احادیث زیادی وجود دارد و هر نهادی ماجرا را به گونه‌ای متفاوت توضیح می‌دهد. تجمع خانواده ها در مقابل استان قم حکایت از دغدغه والدین برای سلامت فرزندان و مطالبه آموزش مجازی دارد تا اوضاع عادی شود. آنها از مسئولان خواستند هر چه سریعتر به این معضل جدی رسیدگی کنند.

مادر یکی از دانش آموزان مبتلا به این بیماری در مدرسه پسرانه به خبرآنلاین گفت: پسرم روز سه شنبه 4 بهمن در مدرسه مسموم شد. چهارشنبه که به مدرسه رفتم وجود گاز را تکذیب کردند و آن را به شیطنت کودکانه گذاشتند. پسرم بیهوش شده بود. آنها از اورژانس آمدند، معاینه کردند و گفتند این احساس را بیشتر از ترس و استرس دارند. مدیر گفت که بچه ها خوب هستند، فقط می ترسند.”
بوی گاز، عقل سلیم در بین دانش آموزان مختلف

در هنرستان نور که اولین مدرسه بود. این داستان سه بار تکرار شد. دانش آموزان گفتند ابتدا در جاهای مختلف بوی گاز گرفته اند. ابتدا فکر کردند مربوط به آزمایشگاه مدرسه است، اما هیچ اتفاقی در آنجا نیفتاد. بعدها این مشکل در مدارس مختلف اتفاق افتاد اما فقط در شهر قم.

تیم های اورژانس و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شده اند. زکریان استاندار قم در گفتگو با رکنا گفت: سازمان آتش نشانی برای بررسی دقیق کنتورهای گاز موجود به مدارس اعزام شد. علاوه بر عملکرد دستگاه های مختلف اداری و امنیتی استان؛ نظارت دقیق تری در دستور کار قرار گرفت و تمامی دوربین ها بررسی شد تا مشخص شود فرد مشکوکی وارد مدارس شده است یا خیر.

نتایج این تحقیقات هنوز در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. والدین یکی از مسموم شدگان که نخواستند نامشان فاش شود به خبرآنلاین گفتند: پسرم گفت یک لحظه در کلاس بوی ماهی گندیده می آید و بعد مدرسه به بچه ها ماسک می دهد تا آنها را بگذارند. و کلاس را ترک کنید. وضعیت تعدادی از بچه ها بدتر بود، با 911 و نیروهای امنیتی تماس گرفتند و چند نفر از بچه ها از جمله پسرم به مراکز درمانی منتقل شدند».

این مادر درباره علائم پسرش ادامه داد: از علائم بچه های دیگر اطلاعی ندارم اما پسرم دل درد و ناف درد داشت.
ترس و شایعات، دلایل بیان شده داستان

هفته گذشته مدارس قم برای بررسی علت این حادثه به مدت دو روز تعطیل شد، اما نه تنها علتی پیدا نشد. بلکه با بازگشایی مدارس، مسمومیت دوباره آغاز شد. تنها یک روز پس از حادثه مدرسه پسران، نوری وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه 26 بهمن ماه شایعات را یکی دیگر از دلایل مسمومیت کودکان دانست و گفت: این موضوع بیشتر متاثر از شایعات است و از رسانه ها می خواهم در این امر کمک کنند. از این شایعات منفی، نابود شوند و دانش آموزان به مدرسه بروند و یاد بگیرند. «دانشجویان سه سال تحصیل را از دست دادند و این مایه شرمساری است.

وی همچنین شایعه فلج شدن دانش آموزان به دلیل مسمومیت را تکذیب کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز درباره علت مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: نتیجه این است که مسمومیت بسیار خفیف است و از ابتدای مسمومیت تا امروز هیچ عارضه ای رخ نداده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. اما در واقع مشکل دیگری آشکار است. بچه ها به بیمارستان شهید بهشتی منتقل و در برخی موارد بستری شدند. مادر پسر مسموم در مورد آنچه مدرسه به والدین گفته است می گوید: «گفتند اورژانس گفته است مورد خاصی نیست. اکثر کودکان با استرس و ترس مشکل دارند. حدود ساعت 11 صبح دنبال پسرم رفتم و با معاون مدیر مدرسه صحبت کردم. گفتند بعدازظهر ستاد بحران برایشان جلسه گذاشته است تا ببینند ماجرا صحت دارد یا نه. اواخر شب مدیریت بحران اعلام کرد که مدارس همچنان باز است و مشکلی وجود ندارد.»
بخش کرونا بیمارستان شهید بهشتی قم در حال تغییر است

یکی از بخش های بیمارستان شهید بهشتی در ایام کرونا به بیماران کرونا اختصاص یافت. این بند در ماه های گذشته خالی بود اما اکنون تبدیل به بند دانش آموزان مسموم شده است. بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در بیمارستان شهید بهشتی قم درباره مسمومیت سریالی دانش آموزان قمی اظهار داشت: امروز در بیمارستان شهید بهشتی قم هستیم و با تعدادی از افرادی که به دلیل مسمومیت از مدارس به این بیمارستان منتقل شده بودند برخورد کردیم و با هم صحبت کردیم. و با پزشکان مذاکره کرد. داشتیم.”

مادر یکی از مسموم‌شدگان مشاهدات خود در بیمارستان شهید بهشتی را این‌گونه بازگو می‌کند: «روز گذشته از جلوی بیمارستان شهید بهشتی رد شدم. این بیمارستان دارای بخش مخصوص بیماران کرونا بود. اخیرا که بیماران کم شده، این بخش تعطیل شده است. وقتی بعدازظهر 4 بهمن ساعت 5:30 به بیمارستان شهید بهشتی رفتم، 7-8 آمبولانس جلوی بیمارستان دیدم. پرستارها گفتند بچه هایی که بعد از ظهر برایشان این اتفاق افتاده بود برای عکس و آزمایش مراجعه کردند تا ببینند علت چیست. همه به دلیل گاز گرفتگی در بیمارستان بستری شدند. اما نفهمیدم دختر بودند یا پسر. پرستارانی که صحبت کردند گفتند که بیماران امروز بیشتر از روزهای دیگر هستند. «یکی از کارکنان آنجا بود و گفت ما چیزی در آزمایش‌های بچه‌ها ندیدیم و نمی‌دانیم آن گاز چیست.

هنوز هیچ مقام و نهادی در مورد علل این حادثه اظهار نظر روشنی نکرده است، آخرین اخبار حاکی از مراجعه بیش از 400 دانشجو به مراکز درمانی قم با علائمی شبیه مسمومیت است.

دیدگاهتان را بنویسید