رانندگان نباید از مسافران اتوبوس پول نقد بگیرند


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909311

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون شاهد دریافت نقدینگی برخی رانندگان در برخی خطوط هستیم در حالی که قرار نیست رانندگان از مسافران اتوبوس پول نقد بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشری هاشمی در نشست تخصصی کمیته عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که به منظور بررسی راهکارهای اجرایی برای ارتقای بهره وری و بهره وری ناوگان اتوبوسرانی برگزار شد، افزود: در در گذشته رانندگان اتوبوس حق دریافت نداشتند مسافران باید وجه نقد دریافت کنند و اگر کارتخوان اتوبوس خراب بود اتوبوس باید مسافر را به صورت رایگان جابه‌جا می‌کرد، اما اکنون شاهد دریافت برخی از رانندگان در برخی مسیرها هستیم.

و ادامه داد: این یک قانون نادرست است که با آمدن تیم مدیریتی جدید کارها از صفر شروع شود و سیستم به حالت اول برگردد. باید به گونه ای عمل کنیم که با تغییر حکومت، پایه های سازه های ساخته شده در گذشته فرو بریزد.

هاشمی هاشمی پیمودن مسیر خصوصی سازی در مجموعه اتوبوسرانی را یک ضرورت جدی عنوان کرد و گفت: ضمن اصلاح نقاط ضعف گذشته با استفاده و احیای تجربیات و نقاط قوتی مانند فناوری اطلاعات، باید شبکه اتوبوسرانی را احیا کنیم و با ایجاد نظم. در امور ما از تمام توان مدیریت شهری برای افزایش کارایی و تقویت کارایی ناوگان استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم استفاده از فناوری هایی که بتواند هزینه ها را کاهش داده و دقت و سرعت سیستم و آسایش و راحتی مسافران را افزایش دهد، تاکید کرد.

وی افزود: حذف دستگاه های کارت خوان در ورودی ایستگاه های اتوبوس و نصب آن ها در اتوبوس ها باعث شده تا نظارت کافی بر روی کشیدن کارت توسط مسافران انجام نشود که این امر در کاهش درآمد شرکت از محل جمع آوری بلیت مسافری موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید