دریافت وجه نقد از رانندگان اتوبوس در تهران ممنوع است

ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791596

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دریافت وجه از رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی ممنوع است، گفت: اتوبوسرانی به هیچ عنوان هزینه نقدی دریافت نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود طرفه با بیان اینکه دریافت بلیت نقدی از رانندگان بخش دولتی در هر دو محور روزانه و شبانه و تندرو تحت هر عنوانی ممنوع است، افزود: دستگاه های اجرایی، عملیاتی و کنترلی شرکت واحد موظف به رسیدگی جدی به این مشکل هستند. و با رانندگان متخلف برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه اتوبوس های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران فقط با کارت بلیط انجام می شود، گفت: دریافت وجه از راننده به هر دلیلی مجاز نیست و به حوزه بازرسی شرکت واحد به طور ویژه و اختصاصی دستور داده شده است که نظارت کنند. این مشکل به صورت شبانه روزی و برخورد با متخلفان.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه سیستم فروش بلیت الکترونیکی سال هاست با موفقیت در شبکه اتوبوسرانی شهر تهران فعالیت می کند و تنها راه دریافت کرایه در ناوگان استفاده از کارت بلیت است، گفت: پرداخت نقدی به رانندگان، خودداری کنند. برای سوار شدن به اتوبوس در هر موقعیتی به صورت نقدی پرداخت کنید و فقط از کارت بلیط استفاده کنید.

کمبود راننده در بزرگراه ها باعث افزایش فاصله اتوبوس ها شد

طرفا افزایش فاصله اتوبوس های تندرو تا خط ویژه را به دلیل نبود راننده درجه یک دانست و افزود: سال هاست که شرکت اتوبوسرانی جذب نیرو نمی کند.

وی درباره افزایش مسافت در تعدادی از خطوط اتوبوس تندرو و همچنین امکان استفاده از مینی بوس یا اتوبوس تک کابین در این خطوط توضیح داد: شرکت اتوبوسرانی حق استفاده از مینی بوس و اتوبوس و مینی بوس را دارد. متعلق به رانندگان تاکسی خطوط افراطی باقی مانده است، به استثنای راه آهن تجریش و هواران-آزادی. یعنی استفاده از اتوبوس ها و مینی بوس های تک کابین در این خطوط به دلیل مستقیم بودن آنها امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشکل اصلی خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و افزود: شرکت واحد سال هاست که جذب نیرو نمی کند و سالانه افراد زیادی از جمله رانندگان بازنشسته می شوند.

به گزارش طرفا، شرکت واحد هم اکنون با کمبود راننده درجه یک مواجه است. طرح های جذب نیرو انجام شده و اخیراً تعداد محدودی از رانندگان پایه 1 استخدام شده اند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید برای جذب نیرو مجوز صادر کنند، گفت: در صورت جذب رانندگان درجه یک، خدمات رسانی بهتر می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: در حال حاضر 9 خط تندرو در تهران وجود دارد و طبق بررسی های انجام شده، اگر روزانه 800 اتوبوس تندرو در این 9 خط تردد کنند، خدمات دهی خوبی به مسافران ارائه می شود و با توجه به بازنشستگی از بین رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس های فعال در مجموع 9 خط تندرو تهران زیر 800 دستگاه است.

وی درباره نحوه استفاده از ظرفیت اتوبوس های تعمیراتی توضیح داد: سیستم اتوبوسرانی به گونه ای است که علاوه بر اتوبوس های فعال تعدادی اتوبوس تعمیراتی نیز وجود دارد و اتوبوس های تعمیراتی با اتوبوس های آسیب دیده به طور موقت جایگزین می شوند تا تعمیر و تعویض شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه در حال حاضر برنامه ای برای خرید اتوبوس های 2 کابین وجود ندارد، گفت: میانگین سنی این اتوبوس ها کمتر از اتوبوس های تک کابین است و با تعمیر و نگهداری مستمر به چرخه تجاری و کمبود اتوبوس با 2 کابین و سرعت غیرمجاز در خطوط ویژه به دلیل نداشتن راننده.

به گزارش ایرنا، بیش از 6 هزار اتوبوس یک کابین و دو کابین در ناوگان اتوبوسرانی تهران فعال هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید