راهبرد سیاست خارجی ایران تقویت همکاری با همسایگانش است


ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1904004

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهبرد سیاست خارجی ایران افزایش همکاری ها با همسایگان است، گفت: ایران آماده توسعه و افزایش روابط و همکاری های راهبردی با کشورهای همسایه به ویژه قطر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی در ادامه برنامه های خود برای سفر به قطر برای دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری های تهران و دوحه در زمینه های مختلف، گفت: آیت الله رئیسی به مسئولان ذیربط در ایران دستور داده است که همه جانبه باشند. تلاش برای اجرای کامل توافقات دوجانبه با قطر، بنابراین هیچ محدودیتی برای ارتقای روابط با فیمابین وجود ندارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: باید زمینه های متعدد و متنوعی که برای توسعه تجارت ایران و قطر در بخش های مختلف وجود دارد فعال شود موانع در این مسیر باید برداشته شود. راهبرد سیاست خارجی ایران تقویت همکاری با همسایگانش است.

رضایی با آرزوی موفقیت قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته آماده است تا برای میزبانی این مهم به برادران قطری همه نوع کمک کند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز بر لزوم توسعه روابط ایران و قطر در همه زمینه ها تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی موجود، زمینه گسترش و افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و قطر وجود دارد. دوحه و تهران کاملا در دسترس است

امیر قطر تصریح کرد: باید برای گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تلاش مضاعف کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید