سیاست اصلی رئیس جمهور ایران توسعه روابط با همسایگانش است

در این دیدار مهم ترین زمینه های همکاری دو کشور در زمینه های انرژی، گاز و برق، حمل و نقل و ترانزیت، صادرات خدمات فنی و مهندسی و بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صفری در این نشست گفت: سیاست اصولی رئیس جمهوری اسلامی ایران اولویت دادن به توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسایه است و در این راستا وزارت امور خارجه تلاش زیادی برای تقویت دیپلماسی اقتصادی داشته است. با همسایگان.”

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار گفت: فرصت های همکاری اقتصادی دو کشور باید محقق شود و تمرکز روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط است.

رشید مردوف سفر اخیر خود به تهران و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور را بسیار سازنده و مثبت توصیف کرد و بر آمادگی طرف ترکمنی برای اجرای توافقات تاکید کرد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه نیز با هدی بردیف رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به توانمندی های کشورمان در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تجاری بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در زمینه های مختلف و همچنین همکاری در زمینه های فنی مهندسی، فناوری نانو و فناوری تاکید کرد. بیوتکنولوژی با ترکمنستان

صفری افزود: بخش خصوصی ایران آماده مشارکت در پروژه های مختلف در ترکمنستان است.

بردیف با اشاره به اینکه این اتحادیه در زمینه های کشاورزی، صنعت و راه سازی فعال است، گفت: ما از همکاری شرکت های دو کشور استقبال می کنیم. ما از توانایی شرکت های ایرانی در تمامی بخش های صنعتی و اقتصادی آگاه هستیم و این همکاری باعث تقویت روابط دوجانبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید