استکبار در قالب تروریسم به دنبال تخریب روابط ایران و همسایگانش است


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820267

وزیر کشور با محکومیت جنایت اخیر در حرم امام رضا (ع) گفت: تروریسم منطقه ای و تکفیری محصول استکبار است که به دنبال تخریب روابط ایران با کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی امروز (پنجشنبه 18 فروردین) درباره جنایت اخیر در حرم امام رضا (ع) گفت: این حادثه یک عملیات شنیع تروریستی علیه سه مجاهد، زحمتکش و خدمتگزار مردم بود که جدی بود. محکوم می کنیم.

وی گفت: شهادت این شهید والامقام را به حضور حضرت بقیة الله الاعظم و بستگان این شهید تبریک و تسلیت عرض می کنیم و برای دو جانباخته دیگر این حادثه آرزوی سلامتی عاجل داریم.

وزیر کشور گفت: این حادثه که بسیار زشت، تلخ و تروریستی بود نشان می دهد که دشمن برای ترویج تروریسم در منطقه تلاش می کند. تروریسم منطقه ای و تکفیری محصول نگاه استکباری است و داعش و یک گروه تروریستی دیگر را به وجود آورده اند.

واحدی تاکید کرد: منشأ جریان فکری این گروهک های تروریستی به طور مستقیم یا غیرمستقیم همان جریان استکباری است.

وی در خصوص تلاش دشمن برای اختلاف افکنی بین مردم ایران و افغانستان گفت: بهترین جوانان افغانستان در مقابل جریان تکفیری جان خود را از دست دادند.

رئیس شورای امنیت ملی ادامه داد: این حادثه تروریستی آسیبی به موقعیت مردم افغانستان وارد نمی کند. مردم ایران و افغانستان دارای تاریخ و تمدن مشترک هستند اما دشمنان در صدد آسیب رساندن به روابط ایران و کشورهای همسایه هستند. دشمن در صدد گسترش ایران هراسی در افغانستان و افغانستان هراسی در ایران است، اما قطعاً شکست خواهد خورد.

وی با یادآوری اینکه تمامی جریانات اهل سنت و افغانستان این جنایت تروریستی را محکوم کردند، گفت: از هرکسی که شنیده می شود این جنایت تروریستی را محکوم کرده و انتظار داریم این جنایت را محکوم کنند و با این جریانات مبارزه جدی کنند.

وی گفت: البته ما از کشورهای غربی و آمریکایی ها انتظار نداریم که این حادثه را محکوم کنند زیرا آنها هستند که این جریان ها را ایجاد می کنند. اصولاً محکوم نکردن آنها نشانه نظم فکری آنهاست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید