توان دفاعی و موشکی ایران تهدیدی برای همسایگانش نیست


ساعت: 20:25
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879885

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد بیانیه مشترک دو مقام عرب در منامه (مصر و بحرین) درباره ایران، توان دفاعی و موشکی ایران را تهدیدی برای همسایگانش ندانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایرلند امروز (پنجشنبه) به بیانیه مشترک دیدار دو مقام عرب در بحرین (بحرین و مصر) واکنش نشان داد. ).

به گزارش فارس، بحرین و مصر پس از سفر رئیس جمهور مصر بار دیگر بر حمایت خود از تلاش های بین المللی برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کردند.

در بیانیه مشترک بحرین و مصر که پس از دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر با حمد بن عیسی آل خلیفه صادر شد، دو طرف همچنین از تلاش های اعراب برای وادار کردن ایران به پایبندی به اصول حسن همجواری و خودداری از به اصطلاح حمایت کردند. در امور کشورهای عربی و تاکید بر “قطع حمایت از گروه های مسلح و تهدید کشتیرانی و مسیرهای تجارت بین المللی”.

در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد ادعاهای بی اساس اخیر در بیانیه مشترک دیدار دو مقام عرب در منامه درباره جمهوری اسلامی ایران، این ادعاها را مغرضانه، غیرسازنده و با اهداف و انگیزه های خاص توصیف کرد. .

کنعانیان با فراخواندن این کشورها به درک معادلات منطقه ای و توجه به نقش و جایگاه تثبیت کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، اصرار بیهوده آنها بر ادامه مسیر اشتباه ایران هراسی را دور از خرد و خدمت به منافع خواند. منطقه رژیم صهیونیستی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: حفظ و تحکیم دستاوردهای هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و توان دفاعی و موشکی مبتنی بر سیاست راهبردی و در چارچوب دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران است. تهدیدی برای همسایگان نباشد.”

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان بر اراده و حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد و با اشاره به تلاش مضاعف دولت سیزدهم، دلیل روشن و محکمی را بیان کرد. برای حسن نیت ما

در بیانیه مشترک بحرین و مصر درباره برنامه هسته‌ای ایران، دو طرف همچنین از تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران، تقویت نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حمایت از تلاش‌ها برای ایجاد سلاح‌های هسته‌ای حمایت کردند. منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه، تاکید بر سلاح های کشتار جمعی است.

از سوی دیگر، عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین شب گذشته (چهارشنبه) به همراه سامح شکری همتای مصری خود در نشست خبری مشترک در منامه با تکرار ادعاهای مکرر منامه علیه ایران، از جمهوری اسلامی ایران خواستند. کشورهای عربی متهم.

الزیانی وزیر امور خارجه بحرین در این نشست خبری ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد و گفت: من و طرف مصری در امور ایران دخالت می کنیم. [کشورهای] ما به عربی و تهدید ناوبری نگاه کردیم. ما از ایران می خواهیم که به اصول حسن همجواری پایبند باشد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید