راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در بندرعباس برگزار می شود


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895830

حجت الاسلام انصاری راد از برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در بندرعباس خبر داد و گفت: مسیر اصلی این راهپیمایی در شهر بندرعباس از پارک شهید دباغیان تا مسجد جامع این شهر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه هماهنگی پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: زمینه های برگزاری مجالس تعزیه و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام فراهم شده است. در داخل و خارج از کشور ایمن شده و تمامی امکانات برای اجرای هر چه بهتر آنها وجود دارد. این مراسم شروع به کار کرد. بنابراین انسجام و هماهنگی بیشتری لازم است تا این مراسم به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: بر اساس اخبار، مردم مراسم پیاده روی اربعین حسینی را آغاز کرده اند و هیئت های مذهبی در قالب موکب در حال خدمت رسانی به نمازگزاران ابا عبدالله الحسین علیه السلام هستند. به همین دلیل شاهد حرکت عظیمی هستیم و برنامه ریزی با توجه به شرایط و مقتضیات انجام شده است اما برگزاری این جلسات به دلیل انسجام و هماهنگی بیشتر در سطح استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در سطح استان مراسمی با عنوان پیاده روی بر جاماندگان اربعین حسینی برگزار می شود که از دو سه سال گذشته تاکید شده است که این مراسم برگزار نشود. به شیوع ویروس کرونا اما مردم به صورت خودجوش این مراسم را برگزار کردند گفتند این مراسم با عزم ملی برگزار می شود.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: این راهپیمایی در سراسر کشور اعم از مرکز، استان ها، شهرستان ها و حتی بخش ها برگزار می شود و این مراسم آثار و برکات خوبی به همراه داشته و خواهد داشت، بنابراین به نوعی باید مقدمات آن فراهم شود. از جمله داشتن الزامات امنیتی و موارد دیگر.

وی گفت: مسیر اصلی بازماندگان اربعین حسینی در شهر بندرعباس از بوستان شهید دباغیان تا مسجد جامع این شهر خواهد بود و سپس سخنرانی، قرائت دعای اربعین، مراسم عزاداری و عزاداری برگزار می شود. مراسم تشییع جنازه و در نهایت نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد. البته ممکن است مسیرهای فرعی برای رسیدن مردم از نقاط مختلف شهر به مسجد جامع وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید