راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در خلیل آباد برگزار می شود


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896892

حجت الاسلام ناهیدی از برگزاری موکب جاماندگان اربعین حسینی در 26 شهریور در خلیل آباد خبر داد و گفت: مسیر اصلی این موکب از میدان مرکزی خلیل آباد تا بوستان شهدای گمنام این شهر خواهد بود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام ناهیدی امام جمعه خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس ; وی با بیان اینکه زیارت اربعین در راستای نهضت امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) است، تصریح کرد: امروز شاهد تجمع جهانی شیعیان به نام اربعین حسینی هستیم که امروز به یک حرکت جهانی از 5 قاره تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد همبستگی اجتماعی است که روح تازه ای به وحدت مذاهب اسلامی بخشیده است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یکی از بزرگ ترین حرکت های بشری در طول تاریخ است و جدا از داشتن روحیه معنوی بسیار بالایی است. ارزش، وحدت جهانی هم هست، تشیع را به تمام دنیا نشان می دهد.

امام جماعت خلیل آباد با تاکید بر اینکه اربعین و نهضت امام حسین(ع) مردم را به سوی خدا در برابر همه بدی ها و مفاسدی که استکبار ترویج می کند، تصریح کرد: اربعین دنیا را می لرزاند و مهربانی، سخاوت و احسان را آشکار می کند. او این کار را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها نشان می دهد مراسم پیاده روی اربعین امسال در کشور عراق با حضور پرشور هموطنان برگزار می شود، اذعان داشت: همه شرکت کنندگان در این مراسم را ارج می نهیم چرا که استکبار جهانی همه شگردها را برای حاشیه سازی و در شعاع به کار گرفت. این یک اتفاق بزرگ بود و این حضور پر شور این توطئه ها را خنثی کرد.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به اینکه برخی از آنها نمی توانند به عراق سفر کنند و به همین دلیل پیاده روی جاماندگان اربعین امسال در خلیل آباد برگزار می شود، گفت: این برنامه ساعت 9 صبح روز اربعین از ساعت 9 صبح برگزار می شود. میدان مرکزی آغاز و پیاده روی تا بوستان شهدای گمنام خلیل آباد ادامه خواهد داشت، این برنامه با اجتماع عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و سخنرانی و قرائت زیارت اربعین به پایان می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید