آغاز راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897811

مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شد و عزاداران حسینی برای ابراز عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان این مسیر را تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) طی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت 7 صبح امروز شنبه 26 شهریور در میدان امام حسین (ع) تهران با حضور محبین و عاشقان اهل بیت علیهم السلام آغاز شد. قرائت زیارت اربعین

بازماندگان قافله عشق در این آیین نمادین به روایت امام هادی (علیه السلام) که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) را برابر عبادت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) دانسته اند. س.) پس از طی یک مسیر 17 کیلومتری به شهرری رسیدند و در آستان مقدس سید الکریم قلب هایی را بین دو معبد می فرستند.

همزمان با میدان امام حسین (ع) در سایر نقاط پایتخت و شهرهای همجوار از جمله ورامین، کرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باکرشهر، عاشقان حسینی طی آیینی مراسم اربعین را آغاز کردند و راهی حرم شدند. پیاده روی حضرت عبدالعظیم (علیه السلام) در قبله تهران.

بیش از 900 موکب و پذیرایی فرهنگی و همچنین دستگاه های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و پشتیبانی در مسیر پیاده روی به زائران خدمات رسانی می کنند که تا ساعت 19 امروز ادامه دارد.

مراسم پیاده روی اربعین حسینی همزمان با تهران در سایر شهرهای کشور و با حضور خیل زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید