راهپیمایی جاماندگان اربعین در 20 نقطه در استان مرکزی برگزار می شود


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896006

عباسی در خصوص برنامه ریزی های انجام شده برای پیاده روی اربعین برای جاماندگان گفت: در مجموع 20 مسیر پیاده روی در 12 شهرستان استان وجود دارد که مراسم حج اربعین از روی نماز خوانده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام مهدی عباسی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در خصوص فعالیت های شورای استان مرکزی در اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: در ایام اربعین حسینی شاهد تلاش ها و تلاش های شورای استان در سطح استان بوده ایم. سطح، مرزها و کشور عراق است و امسال نیز مانند سال های گذشته این مردم و فعالان موکب هایی را برای استفاده و حضور زائران طراحی کرده اند.

وی افزود: 50 موکب در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین عراق و در مسیر پیاده روی مستقر شده و اعضای موکب ها در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه 2 موکب به همت فعالان فرهنگی استان مرکزی در شهرستان مهران برگزار شد، گفت: برخی از این موکب ها دارای امکانات بیشتری از جمله اسکان هستند و در مسیر ساوه خدمات لازم را ارائه می کنند. و اراک

عباسی ادامه داد: برنامه هیئت مذهبی علاوه بر خدمات فرهنگی، تبلیغی و اسکان در سطح استان نیز پیش بینی شده است و مساجد و حسینیه ها برنامه هایی را در سطح استان تدارک دیده اند و با نزدیک شدن به اربعین این برنامه ها مطابق با شکوه برنامه ریزی و اجرا شود.

وی در خصوص روز اربعین ادامه داد: در 20 نقطه از استان مرکزی موکب عزاداران امام حسین (ع) پیش بینی شده است که با آرمان های شهدا بیعت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: در این راستا نقطه شروع در شهرستان ها تعیین شده و نهادهای اجرایی نیز برای کمک به هیئت آمده اند در مجموع 20 مسیر پیاده روی در 12 شهرستان استان برگزار می شود. و این پیاده روی در شهر اراک از میدان فراخان ساعت 8 صبح برگزار می شود. اربعین با نماز ظهر مجلس آغاز می شود و بعد از نماز عبادت اربعین اقامه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید