راهپیمایی 13 آبان ماه برگزار می شود/23 میلیارد ریال اهداء شده به بسیج دانشجویی در تاج

ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779437

فرشباف گفت: راهپیمایی 13 آبان امسال با حضور فعال دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، وحید فرشباف در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی گفت: 36 هزار شهید دانش آموز در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 850 شهید دانش آموز از استان آذربایجان شرقی هستند.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که آرمان ها و ارزش های دانش آموزان جان باخته را به دانش آموزان منتقل کنیم و دانش آموزان را به سبک انقلاب تربیت کنیم.

رئیس بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به نخبه یابی در مساجد و مسائل فرهنگی گفت: این نخبگان آموزش ها و گواهینامه های لازم را می بینند و در مدارس برای کمک به معاونت پرورشی و البته در بسیاری از مدارس ارائه می شوند. موارد دانش آموزان در مسجد را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: برنامه ما این است که از 1400 مدرسه 50 مدرسه دیگر را به تعداد مدارسی که نخبگان فرهنگی در آنها بسیج کرده ایم اضافه کنیم. ضمن اینکه نخبگان دانشجویی را شناسایی می کنیم و برنامه های ویژه ای برای آن نخبگان داریم.

فرشباف با اشاره به سایر طرح های بسیج دانش آموزی گفت: دومین برنامه ای که برای ما حائز اهمیت است طرح یاوران استانی است چرا که کادرسازی یکی از اولویت های بسیج دانش آموزی است. در این ساختمان ستادی دانش آموزان دبیرستانی آموزش دیده را به عنوان فرمانده گروهان پیشگام معرفی می کنیم و دوره های برنامه ریزی استانی را برای پذیرش مدیران آینده برگزار می کنیم و از این نظر بازخورد بسیار خوبی داریم.

وی در خصوص استخدام مربیان تخصصی دفاعی نیز گفت: برای این بستگان و مربیان و مربیان مجاز آموزش دفاعی دوره هایی برگزار کرده ایم زیرا کسانی که مدرک مربیگری دریافت نکرده اند اجازه تدریس ندارند. برای 600 داوطلب ثبت نام شده با کاهش ضریب تاج و این افراد به عنوان مربی دفاع منصوب می شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی منطقه تاکید کرد: موضوع بعدی اردوهای بسیج سازندگی، بسیج دانش آموزی و طرح هجرت است. ثبت نام کردیم که هر کدام شامل 20 دانش آموز است که در بحث نوسازی، بازسازی و بهسازی مدارس شرکت می کنند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان در زمان تاج در کارستان مشغول به کار شدند و 23 میلیارد ریال در قالب لوازم التحریر، کیف، کفش، تبلت، تلفن همراه، بسته های معیشتی و … به 17 هزار خانواده کمک کردند.

فرشباف همچنین با بیان اینکه دانش آموزان بسیجی موفق به کسب مدال شدند گفت: با حفظ یک لیگ پایدار، دانش آموزان بسیجی استان با کسب ده مدال بهترین هستند و مدال های این دانش آموزان هفته آینده اهدا می شود.

وی با اشاره به جامعه هدف بسیج دانش آموزی گفت: از سوم ابتدایی تا فارغ التحصیلی جامعه هدف بسیج دانش آموزی است و 70 درصد دانش آموزان استان از اعضای عادی و فعال بسیج هستند.

فرشباف با بیان اینکه در بحث حضور فعال در فضای مجازی کارهای زیادی انجام داده ایم، یادآور شد: حضور 42 درصدی آرای ابتدایی استان در انتخابات موید این موضوع است، در شبکه های شاد و ایتا فعال هستیم اما هستیم. در شبکه های دیگر نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله کارهایی که در این هفته انجام می شود، ساخت فیلمی با موضوع زندگی دانشجویی و پویش جهان بدون آمریکا است. آنها از بازدید از مناطق عملیاتی خوشحال می شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی 13 آبان با حضور فعال دانش آموزان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید