راهپیمایی 22 بهمن منوط به مجوز از ستاد تاج و تخت کشور است/ امکان نوبت سوم اجباری واکسن

راهپیمایی 22 بهمن منوط به مجوز از ستاد تاج و تخت کشور است/ امکان نوبت سوم اجباری واکسن

روز جدید فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا گفت: با همکاری وزارت بهداشت در حال بررسی این موضوع هستیم تا نوبت سوم واکسن برای مشاغل، اصناف و سایر حوزه ها اجباری شود و البته این موضوع باید حل شود. مصوب ستاد ملی تاج و تخت اجرایی شود.»

احمد واحدی وزیر کشور در سی و سومین اجلاس ستاد مقابله با کرونا که با حضور نمایندگانی از دستگاه های وزارت کشور برگزار شد، ایام دهه فجر را به مردم ایران تبریک گفت و گفت: آمیکرون به گفته کارشناسان بهداشتی بسیار مسری است، متاسفانه متاسفانه ، در روزهای اخیر شاهد شیوع بالایی در کشور بوده ایم.

وی گفت: برای کنترل ایمیکرون باید رعایت پروتکل های بهداشتی را تقویت کرده و فرآیند تزریق واکسن را به کشور تکمیل کنیم. بر اساس آخرین اطلاعات، مدارس و دانشگاه های کشور بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند.

وزیر کشور گفت: لازم است همه دستگاه ها و دستگاه های خدمات رسان کشور به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه زیادی داشته باشند.

واحدی با بیان اینکه ماسک به تنهایی حدود 30 تا 35 درصد ایمنی را تامین می کند، گفت: در مکان های شلوغ و شلوغ باید استفاده از ماسک به 100 درصد برسد تا باعث شیوع بیماری نشویم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر رعایت کامل مصوبات ستاد ملی تاج و تخت تاکید کرد و گفت: مصوبات در ستاد ملی تاج و تخت پس از طی مراحل مختلف کارشناسی و با همفکری حداکثری به تصویب می رسد.

وزیر کشور گفت: کارمندان دولت باید در مصاحبه ها و گفتگوهای رسانه ای بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی ولی فقیه عمل کنند و از بیان مطالب و نظرات شخصی خودداری کنند.

واحدی ادامه داد: امروز نیازمند همفکری و همدلی برای مدیریت و کنترل این کشور خطرناک و همسو شدن با این بیماری با تمام ظرفیت هستیم.

وی در پایان گفت: ستاد مقابله با تاج در وزارت کشور بر اجرای مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا نظارت دارد و به صورت شبانه روزی و به محض مشاهده تخلف و انحراف از برنامه های ستاد ملی، نظارت دارد. مشاهده شده، هشدارها و اقدامات قانونی.

واحدی همچنین در حاشیه این نشست در سخنانی گفت: مهمترین نگرانی در شرایط فعلی شیوع آمیکرون در کشور است و در این راستا آخرین آمار وزارت بهداشت حاکی از افزایش بیماران سرپایی و افزایش است. در شهرهای سرخ.”

وی با بیان اینکه کاهش پروتکل های بهداشتی مهم ترین عامل شیوع این بیماری است، گفت: لازم است همه اقشار جامعه از جمله اصناف، خدماتی و عموم مردم به خطر ابتلا به بیماری توجه بیشتری داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر استفاده از ماسک و لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرون، گفت: نباید اجتماعات غیرضروری تشکیل شود و باید نظارت جدی در این زمینه صورت گیرد.

واحدی گفت: بر اساس آخرین آمار میزان تزریق نوبت سوم حدود 25 درصد است و این رقم نیاز به بهبود موثر دارد.

وی افزود: در حال بررسی این موضوع با همکاری وزارت بهداشت هستیم تا نوبت سوم واکسن برای مشاغل، اصناف و سایر حوزه ها اجباری شود و البته این موضوع باید به تایید ستاد ملی تاج و تخت برسد تا اجرا شود.

وزیر کشور از مردم محترم، اصناف و اصناف خواست در کنترل بیماری با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه لطمه به مدیریت صحیح کشور را ندهند.

واحدی در ادامه سخنان خود گفت: وزارت بهداشت با تقویت مراکز سرپایی به دنبال جلوگیری از ازدحام بیش از حد بیمارستان ها است و باید در این زمینه حمایت های لازم انجام شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برگزاری مراسم 22 بهمن گفت: در این راستا مراسم امسال با خودروی شخصی برگزار می شود و البته حضور در مراسم بستگی به تصمیم ستاد ملی تاج و تخت دارد و هنوز برگزار نشده است. تصمیم گرفت.”

فرمانده قرارگاه عملیاتی کورنا درباره برگزاری کنسرت ها نیز گفت: در این راستا ستاد ملی تاج با برگزاری مجالس ربع ظرفیتی موافقت کرده است.

واحدی در مورد اختیارات استانداران در تعطیلی مدارس گفت: اختیاراتی که به استانداران داده می شود به گونه ای است که در صورت مشاهده در مدرسه آلوده، بیمار در گام اول به مدرسه نمی رود و در صورت افزایش موارد، مدیران استانی. اینها «تعطیلی کلاس‌ها و مدارس یکسان دارند و تعطیلی مدارس استانی نیاز به تأیید ستاد ملی کرونا دارد.»

دیدگاهتان را بنویسید