راه اندازی اولین تاکسی هوایی کشور در مازندران/ اولین گام برای تحول خدمات گردشگری برداشته شد

استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص تحقق وعده استاندار در 22 بهمن ماه گفت: با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده این موضوع محقق شده است.

سیدمحمود حسینی پور افزود: روز جمعه مصادف با 22 بهمن افتتاح خط تاکسی هوایی را داریم.

استاندار مازندران گفت: این پرواز ساعت 14 روز جمعه با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه ساری افتتاح می شود.

وی ادامه داد: یک هواپیما و یک فروند بالگرد برای راه اندازی تاکسی هوایی در مازندران در حال بررسی است.

حسینی پور تصریح کرد: هواپیمای پیش بینی شده یک هواپیمای 11 نفره است که به تازگی وارد کشور شده و با توجه به زمان لازم برای انجام کارهای معمول قانونی و اداری، این هواپیما در مراسم افتتاحیه 13 بهمن ماه حاضر نشد. این هواپیمای 11 نفره را با هواپیمای 6 نفره به سمت مازندران افتتاح می کنیم.

وی اعلام کرد: بالگردی که به همین منظور در استان تحویل شده است، علاوه بر ظرفیت 5 خدمه پروازی، دارای 15 صندلی VIP ویژه مسافران است که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

استاندار مازندران گفت: البته این بالگرد به غیر از امکان تاکسی هوایی گزینه های بسیار دیگری نیز دارد که به دلیل درب پشت بالگرد می توان از آن برای رشته های مختلف چتربازی استفاده کرد. از دیگر ویژگی های این بالگرد استفاده از آن در اطفای حریق است.«به دلیل وجود سبد آب و در نهایت، این بالگرد قابل استفاده در امداد و نجات و اورژانس است.

این مقام ارشد دولتی در استان گفت: مسیر پرواز این شرکت هواپیمایی در حال حاضر بین فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر است که در نظر داریم در آینده برای مازندران به گلستان و مازندران به گیلان استفاده کنیم.

این اولین گام در تحول خدمات گردشگری دریایی در مازندران است و امیدواریم با همه پتانسیل ها و ظرفیت های بکر شاهد تحولی شگرف در گردشگری دریایی مازندران باشیم، اما تاکنون مورد غفلت قرار گرفته ایم. نقطه عطف مهمی که تحقق آن علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و ساماندهی مناسب امکانات گردشگری، پای بسیاری از سرمایه گذاران داخل و خارج از کشور را برای ایجاد پایگاه های مختلف گردشگری دریایی در استان باز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید