راه اندازی سامانه رادیویی بی سیم دیجیتال در منابع طبیعی گلستان

ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793384

لطفی گفت: در استان گلستان سامانه رادیویی و بی سیم ارتقا یافته و تجهیزات بی سیم منابع طبیعی دیجیتالی شده است که قابلیت ثبت موقعیت مکانی همکاران را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; عبدالرحیم لطفی ظهر امروز در نشست خبری در استان گلستان اظهار کرد: در آتش سوزی تابستان گذشته همکاران ما بسیار پرتلاش بودند و وظیفه اصلی همکاران ما حراست است و بحث بعدی احیا و عمران است.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: تلاش ما بر این است که در استان گلستان که یک میلیون و سیصد هزار هکتار منابع طبیعی دارد، کیفیت گیاهان مرتعی کاهش نیابد.

لطفی تاکید کرد: مسئولان زمزمه می کنند که طرح حذف این حیوانات از جنگل شکست خورده است. حضور دام در جنگل در این شرایط باعث آسیب به نهال های جدید و درختان قدیمی باقی مانده می شود.

وی افزود: در هشت ماهه امسال 328 مورد تخریب و تعرض به 320 هکتار از منابع طبیعی بررسی شد که 490 فقره قطع درختان، 558 فقره دامداری غیرمجاز و 1200 فقره و 105 مورد داریم. مورد ما مربوط به جنگل ها است.»

مدیر کل منابع طبیعی منطقه گلستان یادآور شد: در منطقه گلستان سیستم رادیویی و بی سیم را ارتقا دادیم و تجهیزات دیجیتال منابع طبیعی دیجیتالی شد که قابلیت ثبت اطلاعات مکان همکاران را دارد و این سامانه در چند روز آینده.

لطفی گفت: نیروی انتظامی از ماه آینده با لباس جدید با لباس جدید دیده می شود.

وی افزود: برای پایش منابع طبیعی استان به 25 دوربین نیاز داریم که در حال حاضر 6 دوربین و 24 خودرو آتش نشانی داریم که با توجه به منابع طبیعی عظیم و شرایط جوی باید تعداد آنها به 40 خودرو افزایش یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: سالانه بیش از هزار هکتار بیابان زدایی انجام می دهیم و علاوه بر نهال های سال های گذشته آن را آبیاری می کنیم و با سرمایه گذاری 23 میلیاردی 17 هزار هکتار جنگل و مرتع احیا می شود که 10 میلیارد آن اعتبار دولتی».

لطفی بابیان اینکه تاکنون 500 هزار اصله نهال تولید کرده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 13 نیروی نظامی را که با قاچاقچیان چوب همکاری می کردند اخراج کرده ایم. نیروهای امنیتی و رسمی مشغول کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید