راه اندازی مقاومت رادیویی / به نمایندگی از نقش فرماندهان سقوط کرده

ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794025

مراسم افتتاحیه رادیو مقاومت با حضور مدیر صداوسیما و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه رادیو مقاومت با حضور نمایندگان لشکری ​​و کشوری و جانبازان و خانواده های معظم شهدا روز سه شنبه 29 آذرماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی بهشی زاده معاون صدای رسانه ملی در سخنانی گفت: دی ماه، ماه مقاومت ملت ایران است. از 28 دی که این واقعه تاریخی در سال 1356 رقم خورد و در 18 دی و همچنین 22 دی که در سحرگاه آن سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهید را نوشید.

وی افزود: معاونت صدا تصمیم گرفته است صدای خالصانه امت اسلامی را به گوش جهانیان برساند. در 14 شبکه رادیویی و در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و راه اندازی مقاومت رادیویی، مهمترین محورها را برای برنامه سازی قرار داده ایم. ما سعی کردیم از تمام ساختارهای برنامه استفاده کنیم.

بهشی زاده گفت: تبیین الگوی مفهومی مقاومت در اندیشه امام، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و شناخت شخصیت وی مورد توجه برنامه سازان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ارائه نقش فرماندهان مقاومت شهید و شهید ابومهدی المهندس در دستور کار قرار دارد.

معاون صدا به دیگر محورهای برنامه سازی در طول فعالیت رادیو مقاومت اشاره کرد و گفت: نقش شهید سلیمانی در نیروی امنیتی ارتش جمهوری اسلامی، آثار فرهنگی مدرسه و الزامات آن در ساختارهای مختلف برنامه سازی تبیین می شود. مروری بر دفاع مقدس و شهید داریم الگوی این شهید برای جوانان مد نظر است. دیپلماسی مقاومت نیز مورد توجه است.

جبلی: به نمایندگی از شهدا به رسانه ملی تبریک می گوییم

در این مراسم پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در سخنانی در خصوص راه اندازی رادیو مقاومت تاکید کرد: این رادیو برای تبریک به شهدای مقاومت است. اگر خداوند متعال به ما توفیق دهد، ما از طرف آنها به رسانه ملی به عنوان دوستان آنها و به عنوان کسانی که می خواهیم دنبال کنیم، برکت خواهیم داد.

وی افزود: مقاومتی که شامل یاران شهدا در یمن و سوریه و حتی شهدای مدافع حریم سلامت در دو سال گذشته است و ما برای همه این شهدا بهشت ​​می خواهیم.

جبلی گفت: اقدام مبارک و درستی را دوستان در رادیو برقرار کرده اند و آن این است که در روزهایی که بوی شهادت در جامعه استشمام می شود رادیو مقاومت را پخش می کنند.

رئیس صدا و سیما گفت: شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بهترین نماد مجاهدت و مقاومت جهانی است. همه سران مقاومت برای حاج حاجم اشک ریختند و زیر پرچم او جنگیدند. فاطمیون و زینب و همه عوامل سرافراز مقاومت به نوعی مستکبر و تحت فرمان او محسوب می شدند. ما نیز باید خود را تابع و سرباز فرمانده فقید بدانیم. از آنجایی که او یک فرد نیست، حتی یک شهید معمولی هم نیست و به گفته رهبر معظم انقلاب این یک مکتب مستمر است که ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقل قولی از سردار شهید سلیمانی ادامه داد: شهدا با چشمانی مضطرب به ما نگاه می کنند و منتظر ما هستند که از این راه به آنها رسیده ایم یا نه. سردار سلیمانی یکی از آن شهدای امروز است. امیدواریم این قدم های کوچک و راه اندازی رادیو مقاومت ما را به مقصدی که شهدا برایمان تعیین کرده اند برساند.

جبلی افزود: با گرامیداشت یاد این شهید می خواهیم به چه نقطه ای برسیم؟ آیا سردار را فقط یک فرمانده مردمی، ذخیره و سرمایه بزرگی برای کشور و جهان می دانیم که او را از ما گرفت؟ یا دنبال چیز دیگری هستیم؟ اگر در دنیا آن را فقط یک نمونه بدانیم و آن را مکتب ندانیم، نتیجه این است که فقط پشیمان می شویم. این در حالی است که حضور سردار سلیمانی همه جا و مکتب و حرکت است. مدرسه ای است که ادامه دارد. اگر امروز شاهد فرار جنایتکاران متجاوز آمریکایی از افغانستان و عراق و بازگشت به کشور خود بودیم، تا آن را از اعمال مبارک شهید مقاومت نمی دانستیم، شاهد این ذلت نبودیم.

حاج قاسم هدیه مردم بود

حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله نیز به بیان خاطراتی از روحیه و ویژگی های سردار سلیمانی پرداخت و در سخنانی گفت: ایشان فداکار مردم بودند و هر جا برای مردم کار می شد، ایشان را به جان می خرند. نمی دانستم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم با تمام وجود روی صحنه حاضر شد، از احساس خود نسبت به مردم گفت: سردار سلیمانی نیز در وصیت نامه خود خطاب به ملت ایران نوشت که روح من هزاران بار فدای مردمی شده است که جان خود را فدا کرده اند. اسلام و انقلاب هزاران بار.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: مکتب حاج قاسم یعنی ویژگی هایی که دین برای حاج قاسم تبیین کرده است، ایشان در کلام نگفته بلکه به آن ها عمل کرده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: حاج قاسم 60 سال عمر نکرد و اگر بخواهیم زمان خدمت را ساعت و روز بیان کنیم باید بگوییم که 190 سال عمر کرد. روزی سه بار کار می کرد و می دوید و در میان تلاش و خستگی درس می خواند.

رسالت رسانه ای در جبهه مقاومت

نرگس سلیمانی فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی با قرائت بیانیه ای در خصوص اهمیت تداوم راه مقاومت گفت: تاب آوری رسانه ها رسالت محوری در جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: راه صاف است نه شرقی و نه غربی چون این دین اسلام است راه هم همینطور صاف است.

سلیمانی یادآور شد: رسانه مقاومت هدفمند است اما باید روش ها را بر اساس اهداف تنظیم کرد. با تشکر از همه کسانی که در این دو سال و در راه مقاومت تلاش خستگی ناپذیر و پنهانی کردند.

سردار سلیمانی نمونه رحمت و عطوفت بود

سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز در این مراسم گفت: سردار سلیمانی مرد میدان جنگ بود و هیچکس در توان نظامی، اندیشه و نیت او تردیدی ندارد، اما مصداق تعامل با دیگران نیز هست. همین شخص مصداق رحمت و شفقت در زندگی است.

وی افزود: دست چوبه دار که بر فرزند شهید مدافع حرم و امثال آن می زند درس هایی است که همه باید از آن پیروی کنند.

حسینی ادامه داد: دشمنان نمی دانستند تنها پس از شهادت سردار مردم عزم خود را برای ادامه راه دارند و اگر خدا بخواهد می توانیم ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. مردی که هرگز اسیر تکبر و غرور نشده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم دولت مردم ما برای تقویت جبهه مقاومت تلاش کند.

این مراسم با انتشار کلیپی برای سردار سلیمانی به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید