گلزار 4000 شهید گلستان خشک شد/ نوید احیای این بوستان از منابع طبیعی گلستان


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811606

مدیرکل منابع طبیعی منطقه گلستان گفت: 70 درصد نهال های کاشته شده در گلزار چهار هزار شهید ناحیه گلستان خشک شده و به مردم قول احیای این نهالستان را می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; کاشت نهال توسط مقام عالی رتبه کشوری شاید یکی از معدود برنامه هایی باشد که هر ساله علیرغم مشغله های زیادی که در حوزه اجتماعی دارند در آن شرکت می کنند.

این موضوع باعث ایجاد سنت حسنه و رواج فرهنگ زراعی در کشور شده و به همین مناسبت امسال مسیر شش کیلومتری گرگان تا آک کالا با حضور استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل و روسای دستگاه های اجرایی کاشته شد. .


c0955ad1 a290 47f8 b09b bb01606abf4b خبر خاکستری

استاندار سابق گلستان در سال های گذشته بر ایجاد فضای سبز در مناطق شمالی استان تاکید کرده بود، اما به نظر می رسد این تمرکز به کاشت نهال و گلزار 4 هزار شهید آک کالا که در سال های گذشته کاشته شده بود محدود شود. به دلیل عدم نگهداری مناسب خشک شد و این باعث کاهش انگیزه کاشت در بین ساکنان شهر آک کالا شد.

مردم این شهر از کارکنان انتظار دارند به جای کاشت نهال در روزهای خاصی از سال، کارهای اولیه را انجام دهند و تدابیری برای نگهداری آنها در طول سال داشته باشند.

عبدالرحیم لطفی در آزار و اذیت گلستان قول احیای گلزار چهار هزار شهید استان گلستان در شهرستان آک کالا را داد و گفت: در زمان ایجاد این بوستان زهکشی صورت نگرفته و قبلاً در این زهکشی ایجاد کرده ایم. پارک و نهال های امسال «ما می توانیم در این پارک کشت کنیم که شوری را تحمل می کند.

لطفی بیان کرد: برخی از نهال های این بوستان به خوبی پاسخ داده اند و سعی کرده ایم از این نهال ها در گلزار چهار هزار شهید استان گلستان استفاده کنیم و برای سبز نگه داشتن فضای اطراف آن، اطراف این باغ را آتریپلکس کشت می کنیم و این کار را انجام خواهیم داد. . داشتیم می دویدیم.

وی افزود: اصولاً این مکان باید توسط بخشداری اداره می شد. اهالی روستا شرکتی دارند که از این پارک مراقبت می کند و به دلایل مختلف این پارک مورد بی توجهی قرار گرفته و با وجود تلاش فراوان همکاران ما 70 درصد از این نهال ها از بین رفته است.

این مسئول بیان کرد: در گلزار چهار هزار شهید استان گلستان از نهالی هایی که در این زمینه نتایج خوبی دارد مانند اکالیپتوس استفاده می کنیم و در سال 1400 حتما این منطقه را می کاریم.

لطفی بابیان اینکه در شهرک آک کالا نهال های مورد نیاز این پارک را تهیه کرده ایم، افزود: به مناسبت روز غرفه افراد مختلف اقدام به کاشت نهال می کنند اما تلاش می کنیم نهال هایی که کاشته می شود از منابع طبیعی نگهداری شود. در سال های اخیر نهال ها سبز باقی مانده اند.


443bf917 d345 4c68 bc40 c89534ec400d خبر خاکستری

وی افزود: بیشتر درختانی که در این سال ها خشک شده اند در مناطق خشک استان بوده اند اما در برخی نقاط 95 درصد آنها سرسبز بوده و دلیل آن نیز نگهداری دستگاه هایی مانند شهرداری است.

این مسئول بابیان اینکه حدود پنج میلیون اصله نهال در نهالستان های استان کاشته بودیم، افزود: این در حالی است که در سال های گذشته تنها یک میلیون اصله نهال در نهالستان داشتیم.


59796510 3eb9 4314 9fe4 cfe46d16f319 خبر خاکستری

لطفی گفت: امسال نهال ها در 650 هکتار کاشته شده است که امیدواریم تا 15 اسفند این تعداد به هزار هکتار برسد.

امیدواریم حفظ نام و یاد شهدا در بین مسئولان مانند بوستان چهار هزار شهید ناحیه گلستان خشک نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید