گلستان; مجری «جشن وصال»/ ضرورت احیای آیین های ازدواج عشایر گلستان


ساعت: 10:31
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880694

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان از برگزاری «جشن وصل» به مناسبت هفته ملی ازدواج در سراسر استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد ملاثانی امروز در گفتگو با گلستان ما ضمن گرامیداشت هفته ملی ازدواج گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه های شادی در سطح استان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم ازدواج با کمک سازمان های مردم نهاد در استان در حال برگزاری است، افزود: در طول دو سالی که شیوع ویروس کرونا می گذرد، میزان ثبت ازدواج در استان گلستان افزایش یافته است و این امر مانعی است. با حذف یک سری آداب و رسوم پیچیده ازدواج و توجه، مسیر ازدواج جوانان با سنت های آسان تسهیل می شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان بر ایجاد زمینه ازدواج برای جوانان تاکید کرد و گفت: در جشن وصال، الگوهای ازدواج جوانان، زوج هایی که به موفقیت رسیده اند معرفی می شود. در زندگی، با زوج های جوان به اشتراک خواهید گذاشت.

ملحسنی با بیان اینکه از خیرین و فعالان عرصه ازدواج تجلیل می شود، گفت: احیای آیین های ازدواج عشایر گلستان که هویت محلی ازدواج را به تصویر می کشد، از رویکردهای مهم جشن های وصال است.

وی گفت: مراسم عروسی روستایی روز سه شنبه در روستای یاساگی برگزار می شود. این جشن در مرکز استان در رستوران ناهارخوران گرگان ساعت 21 جنب آبشار مصنوعی برگزار می شود. در این مراسم میزبان سفیر ستاد تسهیل ازدواج جوانان در کشور نیز خواهیم بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان؛ وی همچنین خبر خوبی برای زوج های جوان داشت و افزود: زوج های جوان 18 تا 35 سال می توانند در هفته ملی ازدواج به صورت رایگان از سینماهای استان استفاده کنند، البته سینماهایی که زیر نظر حوزه هنری استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید