راه جان باختن برای وطن/ شهید میرحسینی مایه افتخار مردم سیستان و بلوچستان است.


ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900034

رشادت ها و رشادت های شهدای دفاع مقدس برگ های زرینی در تاریخ ایران به جا گذاشت و مردم مومن و مومن سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس و هنوز پس از 43 سال پاسداشت مقدس در دفاع از حرم مطهر خوش درخشیدند. دستاوردهای انقلاب و مبارزه با اشرار، نوکران مستکبر در منطقه تا پای جان ایستاده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، دوران هشت ساله دفاع مقدس بخش مهمی از هویت تاریخی ایران اسلامی را تشکیل می داد، دورانی که مردم این مرز و بوم با انگیزه و روحیه اسطوره ای ناشی از اعتقادات مذهبی به مبارزه پرداختند. و منافع ملی دشمن.

حضور پرشور مردم در جبهه هنگام ورود عراق به مرزهای ایران و آغاز جنگ گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی مرهون رهبری کاریزماتیک حضرت امام خمینی (ره) بود. مردی که از 9 شهریور 1359 به طور همزمان دو سمت تعیین کننده رهبری سیاسی جامعه و فرماندهی نظامی جنگ را به عهده گرفت و جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس و حماسه ای باشکوه برای ملت ایران تبدیل کرد.

اما لحظه مهم جنگ هشت ساله ایران با عراق، فرماندهی فرماندهان جوان و انقلابی بود که با ابتکارات و اندیشه های خود در دفاع مقدس توانستند چهره صدام و حامیانش را درهم بشکنند. این هم با دست خالی و آنچه زمینه پیروزی سربازان اسلام را در مقابل لشکر کفر فراهم کرد، تجهیزات و آموزش نظامی نبود، بلکه مقوله هدف، انگیزه و رهبری بود که موانع موجود را در بسیاری از عملیات ها برطرف کرد.

در دوران جنگ تحمیلی، جوانانی تبدیل به فرماندهانی شدند که با بهره گیری از هوش و درایت خود توانستند در بسیاری از نبردها فرماندهی نیروهای مردمی را بر عهده بگیرند و دشمن بعثی را شکست دهند. جوانانی چون قاسم میرحسینی، علی، محب علی فارسی و محمدحسین پودینه و جمعی از جوانان توانستند در کنار دیگر رزمندگان در مقابل استکبار جهانی بایستند.

خلاقیت و ابتکار فرماندهان جوان و مدیریت آنها در جنگ نادر است

علی کیها کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما، صفحات تاریخ پرافتخار دفاع مقدس را مملو از تلاش های غرورآفرین جوانان ایرانی دانست و گفت: خلاقیت و ابتکارات فرماندهان جوان و مدیریت آنان در جنگ در تاریخ جنگ های نظامی جهان نادر بود، بنابراین او بن بست های بزرگ را از سر راه برداشت.

وی افزود: یکی از معجزات دفاع مقدس وجود جوانانی بود که فرماندهی و کنترل نیروهای مردمی و سپاه را بر عهده گرفتند و بیشتر این افراد متولد دهه چهل بودند، فرماندهان جوانی که از مردم عادی دوران دفاع مقدس، فرماندهی ارتش‌ها، تیپ‌ها و گردان‌های عملیاتی آن زمان را بر عهده داشتند.

این کارشناس ادامه داد: مردم استان سیستان و بلوچستان مومن و وفادار به نظام و رهبری هستند که بصیرت و علاقه خود را در پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی، شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نشان داده اند. حضور در صحنه های مختلف

وی تصریح کرد: حضور حماسی بسیجیان و رزمندگان سیستان و بلوچستان در جبهه های دوران دفاع مقدس نشأت گرفته از روحیه ایثار و شهادت و وفاداری به انقلاب و پیروی از فرامین امام خمینی (ره) در دفاع است. کشور و نظام

«حاج قاسم میرحسینی» شهید برجسته و شناسنامه مردم سیستان و بلوچستان است.

کیها ادامه داد: محمدحسین پودینا، قاسم میرحسینی، علی اکبر کرد، اصغر قنبری، غلامرضا باغبانی اولین گروه از پاسداران اعزامی از سیستان و بلوچستان برای دوره فرماندهی در تهران بودند، سپس در جبهه های نظامی حضور داشتند و مسئولیت فرماندهی سپاه را بر عهده داشتند. نیروهای اعزامی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان، فرماندهی لشکر 41 طرالله و فرماندهی گردان را در سال 1360 در عملیات بیت المقدس به عهده داشت.

وی بیان کرد: مدیریت این جوانان در هدایت نیروها بسیار مؤثر بود و این فرماندهان جوان از تک تک نیروهای اعزامی به جنگ قدردانی می کردند و همرنگ مجلس بودند و این یکی از مهمترین ویژگی های سپاه بود. فرماندهان حفاظت مقدس

کیخا با اشاره به سبک رهبری فرماندهان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: سبک رهبری و مدیریت فرماندهان در دوران دفاع مقدس برگرفته از موازین دین مبین اسلام و روشی است که توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده است. پیامبر اسلام (ص). ) و امام علی (علیه السلام) در جنگ ها و رزمندگان و فرماندهان جوان الگوی آنها در دوران جنگ بودند.

وی با بیان اینکه شهید «حاج قاسم میرحسینی» از شهدای برجسته و مظهر عزت و آزادگی مردم سیستان و بلوچستان بود، اظهار داشت: این شهید بزرگوار و سایر شهدا عزت و اقتدار را برای نظام اسلامی و ملت سرافراز به ارمغان آوردند. ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید