بیانات رهبر انقلاب در اغتشاشات رئیس الخطاب/ مردم و مسئولان در کنار هم بودن مایه افتخار جمهوری اسلامی است.


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902055

جشن آغاز هفته وحدت با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی، فرماندار، جمعی از مسئولان و مردم شیعه و سنی شهرستان سرحس در مسجد النبی اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش توس سب، جشن آغاز هفته وحدت شب گذشته با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی، فرماندار، جمعی از مسئولان و مردم شیعه و سنی شهرستان سرحس در مسجد النبی(ص) برگزار شد. این شهر.

مولوی سید عبدالعزیز پارسا امام جمعه اهل سنت سرخس در این مراسم اظهار داشت: پیامبر اسلام به شهادت قرآن کریم به عنوان پیامبر رحمت به جهانیان معرفی می شود.

وی افزود: پیامبر اسلام وحدت و برادری را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورد. امروز وحدت مایه عزت و عظمت و پیروزی تمدن هاست و تفرقه باعث نابودی تمدن ها می شود.

امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: قرآن کریم وحدت را به عنوان نعمت و تفرقه را به عنوان عذاب الهی قرار داده است. دشمنان اسلام در صدد بر هم زدن وحدتی هستند که دلیل پیشرفت مسلمانان است.


سر سخنرانی بیانات رهبر انقلاب در قیام است

مولوی پارسا تصریح کرد: امروز امنیت و وحدت کشور ما به برکت نظام اسلامی است. دشمنان نظام از اعتراضات اخیر سوء استفاده کردند و هرج و مرج ایجاد کردند.

امام جمعه اهل سنت سرحس ادامه داد: خارجی ها در حوادث اخیر نقش داشتند. در حادثه زاهدان، دشمن سعی کرد بین شیعه و سنی شکاف ایجاد کند.

وی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب که سرلوحه سخنرانی در قیام است مرهمی بر دل مردم شد. به برکت بیانات رهبر انقلاب این قیام به چشم کور دشمنان امنیت و وحدت کشورمان پایان می یابد و از بین نمی رود.


کشورهایی که امنیت وام گرفته اند دیر یا زود گرفتار عذاب الهی خواهند شد

حجت الاسلام محمود غلامی جامی، رئیس ادارات و دستگاه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه پیامبر اسلام بشریت را تکان داد و بشریت را به کمال رساند، بیان کرد: مهمترین ویژگی پیامبر اسلام که باعث شد مردم به سوی او کشیده شوند، مخلوق او بود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های پیامبر اسلام رحمت و مهربانی ایشان با دنیاست. پیامبر اسلام وسیله ای بود که امت را از عذاب محافظت می کرد. سومین ویژگی پیامبر اسلام این است که قلبش برای وحدت امتش می تپد; فلسفه آمدن پیامبر از مکه به مدینه، رفع اختلاف بین قبایل بود; پیامبر اسلام مسجدی ساخت تا خانه خدا مایه وحدت مسلمانان شود.

حجت الاسلام غلامی جامی با بیان اینکه وقتی قرآن دستور به وحدت می دهد باید به دنبال تقریب باشیم، گفت: وقتی وحدت آمد زیر یوغ استکبار نمی افتیم؛ بلکه باید به وحدت رسید. خداوند نمی خواهد مؤمنان در یوغ استکبار قرار گیرند. وحدت نقطه قوت امت اسلامی است. طرف هایی که وثیقه آنها قرض است قطعاً خلاف کلام قرآن عمل می کنند.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: دشمن ماه هاست که آخرین قیام ها را طراحی کرده است. فضا برای انتقاد باز است، اما اضطراب حاکمیت دشمن است. کسانی که به دنبال تفرقه هستند فراموش می کنند. افراد عاقل و منطقی انتقاد و اضطراب را می شناسند.

وی اعلام کرد: کشورهایی که امنیت را وام گرفته اند دیر یا زود گرفتار عذاب الهی خواهند شد و مردم یقه حاکمان خودفروش را خواهند گرفت، حاکمانی که دستشان در دست رژیم صهیونیستی است.


اینکه امروز مردم و مسئولان در کنار هم هستند مایه افتخار جمهوری اسلامی است

در ادامه مراسم مولوی یوسفی مهمان ویژه این مراسم نیز با تاکید بر اینکه میلاد پیامبر اسلام ولادت هدایت و رحمت بود اظهار داشت: میلاد پیامبر نقطه عطف انسانیت بود و انسانیت معنا پیدا کرد. تمدن اسلامی از غار حرا آغاز شد و تا ابد ادامه یافت. بشر باید همیشه به سخنان دانشمندان و راهنمایان خود گوش دهد.

وی با بیان اینکه هفته وحدت به ابتکار امام راحل بود، گفت: وحدت همکاری بر اساس مشترکات و دوری از اختلاف است. وحدت دعوت همه پیامبران الهی است.

مولوی یوسفی با بیان اینکه امروز مردم و مسئولان در کنار هم هستند مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: مطالبه گری حق هر انسانی است اما دغدغه جدا از مطالبه گری است. باید بدانیم همانطور که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و جبهه حق و دروغ ادامه خواهد داشت تا روز قیامت و پیروزی از این جبهه حق فرا برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید