سهم شهید سلیمانی مایه افتخار و سربلندی امت اسلامی بود


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883985

کریمی گفت: امروز شهید سلیمانی متعلق به همه مردم جهان است و هدیه این شهید عزیز مایه افتخار و سربلندی امت اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز (شنبه) در مراسم رونمایی از تمثال سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در میدان مقاومت شهید سلیمانی شهر اراک، تشریح کرد. وی درباره زندگی و شخصیت شهید سلیمانی گفت: یکی از مهمترین دلایل پیروزی شهید سلیمانی در جهادهای مختلف، حرکت با ولایت و اطاعت محض از ولایت بود و به همین دلیل در وصیت نامه ایشان تاکید فراوانی داشتند. بر ولایت و لذا حرکت همراه با ولایت و قرار گرفتن در مسیر بیانات و رهنمودهای ولی امر رمز موفقیت امروز ماست.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی علم، هجرت، استقامت، سرعت و تعالی را در کنار اطاعت محض از ولایت فقیه به جا گذاشت و همین ویژگی ها باعث شد که در همه مأموریت ها موفق باشد و دستاوردهای زیادی برای امت اسلامی ایجاد شود و از این رو مکتب شهید سلیمانی مدرسه است، ساخته دست انسان.

سردار کریمی ادامه داد: شهید سلیمانی در مکتب عاشورا تربیت شد و توانست با پیروی از سیره ائمه انقلاب، جبهه مقاومت را تشکیل دهد و هسته های مقاومت را در سراسر جهان ایجاد کند و کشور همه راهبردهای آنان را در برابر نظام اسلامی شکست داد. ملت

وی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در همه عرصه ها موثر است، گفت: امروز حاج قاسم نماد امید و استقامت در جهان اسلام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: شهید سلیمانی با راه اندازی بسیج مردمی در جهان اسلام ملتی را ساخت و الگوی انقلاب اسلامی را به اقصی نقاط جهان برد و امروز شهید سلیمانی متعلق به همه مردم جهان است. و هدیه این شهید عزیز مایه افتخار و افتخار امت اسلامی است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مصداق اخلاص، صداقت و عمل صالح است و سیره حاج قاسم از همه جهات کامل بود چرا که در عرصه های 40 سال جهاد شخصیتش رشد کرد و معرفت خدا و ولی خدا قوت گرفت. و واقعاً یک شهید سلیمانی هم در آن حضور داشت. او هم در زمان زندگی و هم در هنگام شهادت دلها را تسخیر کرد.

سردار کریمی با بیان اینکه شهید سلیمانی احیاگر اسلام و انسانیت به معنای واقعی کلمه بود، گفت: شهید سلیمانی زاییده ایمان و عمل صالح بود که در مقابل مؤمنان و دوستان بسیار متواضع و بسیار قوی و استوار بود. در مقابل دشمنان واقعی و از این رو فضایل اخلاقی حاج قاسم پایانی نداشت.

وی با اشاره به نصب تمثال شهید سلیمانی و تشکر از دست اندرکاران آن گفت: به عنوان خدمتگزار مردم در سپاه و بسیج از شورای کلانشهر اراک و شهرداری اراک و همه عزیزان قدردانی می کنم. کسانی که برای تهیه و نصب تمثال شهید سلیمانی زحمت کشیدند. با تشکر از شما و این تندیس به معنای تکریم و احترام به قهرمان جهان شهید حاج قاسم سلیمانی است و خوشبختانه مردم شهرستان اراک در مناسبت های مختلف ارادت خود را به شهید سلیمانی و مکتب ایشان به خوبی نشان داده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی محبوب همه آزادی خواهان است و امیدواریم این تندیس و فعالیت های فرهنگی و هنری شهید سلیمانی بتواند شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را به خوبی تبیین کند. و نسل های آینده زیرا مکتب او در همه ابعاد مؤثر و کارآمد و حلال مشکلات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید