مکتب سردار سلیمانی مدرسه افتخار امت اسلامی است

ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794865

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان:

محمدحسین سلام گفت: مکتب سردار سلیمانی مدرسه افتخار امت اسلامی در برابر ظالمان جهان خواهد بود و باید به روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت سردار سلیمانی توجه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرنگار مرآت صبح امروز محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با حضور در جلسه شورای هماهنگی و شورای امنای استان های دفاع مقدس استان با حضور سید محمد حضور یافت. رضا هاشمی و استاندار اعضای هیئت مدیره و برگزار کننده موزه دفاع مقدس استان سمنان گفت: جوانان در تمامی صحنه های مبارزه انقلاب و دفاع مقدس در اشاعه و ترویج ارزش ها فعال و موثر هستند.

وی گفت: 17 کارگروه و هشت ستاد شهرستانی برای برگزاری مراسم گرامیداشت دفاع مقدس استان و استفاده از همه فرصت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اداری و نظامی در استان تشکیل شده است. با برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته که چهلمین سال دفاع مقدس بود، نزدیک به 7 هزار فعالیت و برنامه در استان اجرا شد و امسال نیز 5 هزار فعالیت و برنامه تنها در هفته دفاع مقدس برنامه ریزی و اجرا شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان بابیان اینکه تلاش در جهت نشر و ترویج ارزش های دفاع مقدس همانند مبارزه در راه خداست، ادامه داد: برای ترویج این ارزش ها تلاش و کوشش کنید. بر این اساس برنامه ریزی ما به عنوان دبیر شورای هماهنگی و هیئت استانی دفاع مقدس به شرح زیر است.

وی ادامه داد: جلسات ستاد بزرگداشت از جمله سوم هورداد، هفته دفاع مقدس، روز جهانی مقاومت به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جلسات هیئت مدیره از مطالبات و برنامه های فرهنگسرای و موزه فرهنگسرا است. دفاع مقدس امور عمرانی استانداری برگزار می شود. یکی از مهم ترین مناسبت های پیش روی ما روز جهانی مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه حاج قاسم نماد مقاومت در برابر نظام سلطه بود، افزود: مکتب سردار سلیمانی مدرسه امت اسلام در برابر ظالمان خواهد بود. همه بدانند که شهید سلیمانی فقط یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است و این فرهنگ مصداق انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی بودن است.

وی افزود: همزمان با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است، استان سمنان این روزها میزبان پنج شهید گمنام و یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس است. دفاعی و برنامه های مختلف قوه مجریه انتظار می رود دانشگاه ها و مراکز آموزشی و نیروهای مسلح استان با حضور مردم و با رعایت ضوابط بهداشتی باشکوهتر باشند.

سلام در خصوص شیعیان شهدا افزود: استاندار با برنامه های مدون در حال تدارک دستورات ویژه در زمینه استقبال، وداع مردمی و پاکیزه شهداست و به زودی وظایف دستگاه های مختلف اعلام می شود. تشیع و تدفین پیکرهای شهدا در شهرستان‌های شاهرود و سمنان با مسئولیت اجرای برنامه و اجرای طرح‌های اجرایی در حوزه‌های مقاومت سپاه انجام می‌شود.

سلامی در ادامه با بیان اینکه اقداماتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان انجام شده است، ادامه داد: پیشرفت چشمگیری داشته است. امیدواریم شاهد تکمیل آن باشیم. تاکنون 500 مدخل در سه گروه جغرافیایی و نظامی، فرهنگی و اجتماعی، شهدا و شخصیت ها شناسایی شده است که تالیف دانشنامه تا کنون 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند جمع آوری آثار دوران دفاع مقدس است. با وجود اینکه تاکنون 120 هزار برگ سند مکتوب جمع آوری شده است، 3 هزار ساعت مصاحبه شفاهی با پیشکسوتان دریافت شده و 5 دفتر اسناد نیز دریافت شده است. با قدرت و به صورت جهادی و حرکتی با همکاری همه دستگاه ها ادامه دهیم.

سلامی افزود: نقش بانوان در حراست مقدس کمتر از آقایان نیست و امسال ده ها برنامه در راستای تکریم، تجلیل و ترویج ارزش های بانوان در حراست مقدس و سبک زندگی اسلامی و جهادی پیش بینی و اجرا می شود. که مهم ترین آن جشنواره های اسوه های صبر و مقاومت است.

وی در خصوص جشنواره صبر و مقاومت افزود: جشنواره الگوهای صبر و مقاومت برای تکریم همسران و مادران شهدا هر ساله همزمان با میلاد حماسه بانوی تاریخ اسلام حضرت فاطمه (س) در سمنان برگزار می شود. زهرا(س) این جشنواره را در سراسر استان و در سه سطح برگزار کنید.

سلامی ادامه داد: آشنایی با علم و معارف دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گسترش مجاهدت های دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان و دانشجویان است و امروزه 90 درصد دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان این دوره را به عنوان تدریس می کنند. همچنین مدیران و هدف ارتقای سطح آگاهی و آگاهی مدیران و کارکنان از دلایل، اهداف و شرایط حراست مقدس این دوره که در سال 1377 استان سمنان در رتبه اول کشور قرار دارد، به صورت مجازی ارائه شده است. و شخصا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: و معارف مقدسه در قالب طرح طعم بهشت ​​و سه هزار سرباز از پادگان های نیروهای مسلح در قالب طرح پروژه پرشور بهشت ​​از فرهنگسرای و موزه دفاع مقدس بازدید کرد.

سلامی همچنین با تشریح سایر اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بیان کرد: از سال 85 تاکنون 260 عنوان کتاب مکتوب و 70 کتاب صوتی خاطره نویسی، داستان کوتاه، شعر، تحلیل و تحقیق، تاریخ شفاهی، کتاب صوتی و 3 کتاب بزرگسال، کودک و نوجوانان به طور مستقل و با مشارکت و حمایت ارائه می شوند.

وی افزود: دفاع مقدس اثر و افتخاری ماندگار برای کشور و مایه سربلندی و سربلندی ملت است. از ابتدای سال تا دهه مبارک فجر 30 هزار نفر هستند که امیدواریم همه دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و حوزه های علمیه در میزبانی این رویداد معنوی همراه ما باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای دفاع مقدس استان سمنان یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سمنان در سال 85 بود، افزود: و موزه آرایی به سبک نسل پنجم، دکوراسیون موزه بهترین است. مکانی برای ترویج ارزش های دفاع مقدس در بین جوانان و نسل آینده جامعه.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه این مجموعه تا پایان سال 1400 با پنج گالری فرهنگی و هنری ساخته و تجهیز می شود، تاکید کرد: اکنون این مجموعه وارد عرصه شده است. موزه فاز دکوراسیون و در نتیجه نیاز به همکاری بیشتری دارد و مساعدت ارگان های خدماتی، اجرایی و ..

سلامی با بیان اینکه تکمیل فرهنگسرای دفاع جهانی در استان سمنان که جایگاه مهمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر استان است، نیازمند تلاش بیشتر است، گفت: گفتمان فعلی و اولویت دار استان با جدیت تمام را محقق می کند. تعهدات خود برای تکمیل فرهنگسرا و موزه دفاع مقدس استان.

وی در ارزیابی شهرداری سمنان ادامه داد: شهرداری سمنان باید بر اساس توافقات انجام شده کار محوطه سازی را به عنوان یک خدمت ارزشمند و انقلابی انرژی ادامه دهد و دنبال کند.

مدیرکل حفظ آثار و توزیع ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در تشریح مشکلات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: دولت، برخی از ظرفیت های استانی و خیران و مردم هزینه شده است.

سلامی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه فرهنگسرای دفاع جهانی استان سمنان به 40 میلیارد تن اعتبار دیگر نیاز است، گفت: با کمک مسئولان ذیربط می توان با تامین اعتبار وی شاهد تکمیل تمامی فازهای این مجموعه بزرگ فرهنگی بود. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد.» او دارای عزم و ایمان انقلابی و جهادی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید