راه حل سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879314

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس جمهور ترکیه گفت: راه حل سیاسی و لزوم پرهیز از هرگونه اقدام نظامی تنها راه حل بحران سوریه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر شب گذشته خود به ترکیه با رجب طیب رئیس جمهور اردوغان با کشورش دیدار کرد مربوط به موضوعات مورد علاقه هر دو طرف برای گفتگو و تبادل پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک به رئیس جمهوری اسلامی ایران و تجدید دعوت رئیس جمهور ترکیه برای سفر به کشورمان. به برگزاری نشست شورای عالی همکاری های دو کشور در تهران و همچنین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، آمادگی کشورمان برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه و افزایش آن را اعلام کرد. تجارت در سطح هدف دو کشور مشخص شده.


امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات بر سر لغو تحریم ها، جدیت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب، قابل اعتماد و پایدار در صورت واقع بین بودن طرف آمریکایی و برای جلوگیری دست از اسراف بردارید را می توان یافت می دانست و تاکید می کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان مربوط به موضوع سوریه با تبیین دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پاسخ از نظر سیاسی مانند تنها جهت برای حل بحران و نیاز برای جلوگیری وی بر آمادگی کشورمان برای تسهیل مذاکرات برای کاهش نگرانی های امنیتی در سوریه تاکید کرد.

دکتر امیر عبدالیان هم همینطور مربوط به برخی تحرکات رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه و کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران، برانگیختن ناآرامی و ایجاد ناامنی مانند حضور این رژیم را در منطقه بیاورید حمایت جمهوری خواهان ایران اسلامی بر آرمان فلسطین تاکید کرده است.

رجب طیب رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این دیدار ضمن تبریک به مقامات عالی رتبه کشورمان، سیاست همسایگی دولت و لزوم تشدید روابط با همسایگان را ستود و بر ضرورت نیل برای مبادلات تجاری که توسط هر دو طرف انجام می شود، با تشکر وی با تاکید مجدد بر دعوت خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که در زمان مناسب برای برگزاری شورای عالی همکاری بین دو کشور به تهران سفر کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین به توافق حاصل شده در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات می بینم به نتایج عمرو قسمت سرب.

اونم همینطور در عین حال وی با قرائت مسائل مربوط به فلسطین، قدس و مسجد الاقصی از منظر ترکی، فلسطین را موضوعی مهم در جهان اسلام دانست و به وحدت جهان اسلام در این زمینه اشاره کرد.

توسعه در افغانستان، وضعیت عراق، روند آستانه، عزم دو کشور در مبارزه با تروریسم، روی پاسخ سیاست مسائل منطقه از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور ترکیه بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید