راه غلبه بر مشکلات، گفتگوی ملی در سطوح مختلف است

راه غلبه بر مشکلات، گفتگوی ملی در سطوح مختلف است

روز جدید : رئیس بنیاد نادژدای ایرانیان گفت: همچنان معتقدم راه عبور از مشکلات گفتگوی ملی در سطوح مختلف است.

متن بیانیه محمدرضا عارف به شرح زیر است:

به نام خدا

در حالی که روز معلم و روز کارگر را جشن می گیریم، معلمان و کارگران عزیز کشورمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. مشکلات تحمیل شده بر طبقات مختلف اعم از کارگران و معلمان در نتیجه حکومت داری ضعیف و بی توجهی به اصول انقلاب و عدم حکمرانی خوب.

در دهه پنجم نظام و ساختار حاصل از انقلاب شکوهمند اسلامی که معلمان و کارگران در آن نقش عمده ای داشتند، از این رو اکثر تحلیلگران پیروزی این انقلاب را مرهون اتحاد دو طبقه کارگر و معلم، وضعیت معیشتی و زندگی آنان می دانند. معیشت . .

جای تاسف است که تصمیم گیرندگان به جای سنجش دستاوردهای انسانی، اصول پیشرفت و حکمرانی خوب، به رویکردهای شعاری و مخرب روی آورده اند و تأثیر مخرب این تصمیمات در فروپاشی نظم و ساختار طبیعی جامعه و فروپاشی جامعه طبقه متوسط ​​آنها به عنوان عوامل و حاملان توسعه کشور ظهور می کنند.

امروزه ضعف استراتژی های مدیریت شعاری بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است.

سوال مهمی که باید به آن پاسخ داده شود این است که در دو دهه اخیر چه سیاست هایی اجرا شده است که کارگران و معلمان به عنوان دو بازوی قوی انقلاب اسلامی در این شرایط قرار گرفته اند. اعتراضات مدنی مکرر کارگران و معلمان در سال های اخیر را می توان شاهدی بر این ماجرای غم انگیز دانست.

باید از خود بپرسیم که اصرار بر ادامه رویه‌های زیان‌بار رویه‌های زیان‌بار که منجر به شکاف‌های روزافزون بین اقشار مختلف ملت و دولت می‌شود چیست؟ چرا دولت تذکرات و هشدارهای نخبگان جامعه و دانشگاه را در سطوح مختلف و در حوزه های مختلف نادیده می گیرد؟

مصلحت امروز ملت و دولت و نظام ما در یک جهت است و این وحدت و همفکری برای پیشرفت کشور و رهایی از مصائب و مشکلات و بحران های احتمالی است. بدیهی است تحقق این امر مستلزم مشارکت همه ایرانیان و استفاده از اصول حکمرانی خوب و دستاوردهای انسانی است.

ضمن تبریک به کارگران و معلمان این دو پیشکسوت در راه ترقی و اعتلای ایران عزیز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار استاد مرتضی مطهری، از دست اندرکاران می خواهم راه را اشتباه رفته، از ملت عذرخواهی کنند و راه درست را طی کنند.

امیدوارم سیستم تاکتیکی ما به جای طراحی و پرداختن به آدرس های اشتباه و گاهاً مقابله با امنیت با الزامات این دو قشر تأثیرگذار جامعه، به درک درستی از شرایط دست یابد که مقدمه درمان، تشخیص صحیح بیماری است. درد و اصول تشکیل درد این امکان وجود دارد که دستور العمل های اشتباه نقش عمده ای در پیشرفت مشکلات و از دست دادن فرصت طلایی برای درمان داشته باشد.

همچنین معتقدم راه غلبه بر مشکلات از طریق گفتگوی ملی در سطوح مختلف است. امیدوارم با افروختن شمع گفتگو در حلقه بزرگ دولت ملت ایران، عرصه تقابل و رادیکالیسم کور از بین برود و منافع ملی در بطن سیاست و سیاست همگان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید