رتبه پایین ایرانیان از نظر بهره هوشی در جهان سالانه 10 میلیارد دلار سرمایه از ایران خارج می شود.

رتبه پایین ایرانیان از نظر بهره هوشی در جهان سالانه 10 میلیارد دلار سرمایه از ایران خارج می شود.

روز جدید یک فعال اقتصادی گفت: دولت ورود سرمایه خارجی به کشور را یک دستاورد می داند در حالی که برآوردها نشان می دهد سالانه ده میلیارد دلار ارز از ایران خارج می شود.

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت و گو با قرن جدید تاکید کرد: طبق آمارهای غیررسمی سالانه حدود ده میلیارد دلار از سرمایه کشور برداشت می شود و کمتر از دو میلیارد دلار جذب می کنیم. سرمایه خارجی سالانه

مسعود دانشمند گفت: آمار ورود سرمایه های خارجی به عنوان یک دستاورد مطرح می شود، در حالی که اگر بتوانیم با اتخاذ سیاست ها سرمایه های داخلی را حفظ کنیم، وضعیت اقتصادی کشور بسیار بهتر می شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه دولت بدون برنامه تنها در حال تکرار سیاست های نادرست و تشدید اقدامات عجیب و غریب است، گفت: حداقل کاری که باید انجام دهید این است که برای جلوگیری از فرار سرمایه برنامه ریزی کنید تا فضای اقتصادی کشور امیدوار کننده و صاحبان سرمایه و سرمایه ها باشند. تجربه اقامت در کشور
تأثیر مهاجرت نخبگان بر ضریب هوشی ایرانیان

این دانشمند در بخشی دیگر از سخنان خود به تاثیر منفی مهاجرت نخبگان بر ژن ایرانیان و تخلیه بانک ژن اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمارهای جهانی، اکنون کسانی که در کشور زندگی می کنند دارای ضریب هوشی متوسط ​​و … هستند. ضریب هوشی مردم کشور حدود 84 است.

وی در توضیح این مطلب افزود: متاسفانه در بین 190 کشور ایران رتبه 119 از نظر ضریب هوشی ضعیف را به خود اختصاص داده است. دلیل این امر مهاجرت گسترده همه کارشناسان و نخبگان ایرانی از کشور است. در حالی که دولت باید به این آمارها توجه بیشتری داشته باشد و برای بهبود شرایط چاره اندیشی کند.

وی افزود: این موارد نشان می دهد که نخبگان و افراد باهوش در حال مهاجرت به خارج از کشور هستند و در نتیجه کسانی که در کشور می مانند دارای بهره هوشی متوسط ​​هستند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تعداد زیادی از کسانی که در المپیادهای علمی شرکت کردند و در کنکور و … رتبه اول را کسب کردند از کشور خارج شده اند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تاکید کرد: با ادامه این روند شاهد مهاجرت صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ایرانی خواهیم بود. تجار و بازرگانان در سراسر جهان می توانند با پول خود تجارت کنند و مشکلات فراوان ایران را نداشته باشند. این در حالی است که صاحبان صنایع در ایران با مشکلات جدی مواجه هستند و در صورت ادامه این شرایط ممکن است مجبور به مهاجرت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید