ردپای آمریکایی ها در اوایل انقلاب در فرقه های مختلف دیده می شود

ساعت: 17:36
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781375

کریمی اول گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مداخله آمریکا در قالب سفارت کاملاً مشخص بود و توطئه ها و توطئه های مختلفی در کشور رخ داد که ردپای آمریکایی ها در آن دیده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کریمی اول در گفت و گو با گلستان ما گفت: تسخیر لانه جاسوسی یک اتفاق بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی بود و امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم و ظهور قدرت و سلطه آمریکا بر تمامی منابع اقتصادی ملت های مختلف، یکی از کشورهایی که آمریکایی ها به آن نگاه کردند، ایران بود و زمانی که آمریکا پای خود را به روی ایران باز کرد، بیش از 42 هزار مستشار داشتند. آمریکایی ها را به این کشور آوردند.

کریمی اول تاکید کرد: نزدیک به 12 هزار نفر از این افراد مستشاران نظامی آمریکا بودند که در ارتش ایران حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات سیاسی پیش آمده، با ملی شدن صنعت نفت، دست آمریکایی ها در کودتای 28 مرداد روشن شد و اسناد خود را برای این جنایت در سال های گذشته اعلام کردند. «دولت.» شلیک کردند.

این مقام مسئول گفت: تشکیل ساواک توسط آمریکایی ها انجام شد و شکنجه گران رژیم پهلوی توسط نیروهای آمریکایی و اسرائیلی آموزش دیده بودند.

کریمی اول افزود: آمریکایی ها در همه عرصه ها در کشور نفوذ داشتند و امام (ره) مجاهدی با بصیرت و بصیرت بود و دسیسه های دشمنان را می دانست و بر اساس تفکر انقلابی برای خنثی کردن این توطئه ها عمل می کرد.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مداخله آمریکا در قالب سفارت بسیار واضح بود و توطئه ها و توطئه های مختلفی در کشور انجام شد که نشان از ردپای آمریکایی ها دارد و این نشان می دهد که سفارت آمریکا مرکز توطئه «ایران در نظر گرفته شده است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: بر این اساس دانشجویان پیرو خط امام(ره) سفارت آمریکا را تسخیر کردند و اسناد دریافتی نیز نشان داد که آمریکایی ها پس از انقلاب اسلامی چه توطئه هایی برای ایران اسلامی طراحی کرده اند.

کریمی اول افزود: برخی از سیاستمداران کشور می خواهند با آمریکا رابطه داشته باشند و این موضوع نقطه مقابل انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی زمانی می تواند با آمریکا رابطه داشته باشد که در آن کشور خوی سلطه طلبی وجود نداشته باشد یا ایران به آن قدرت رسیده باشد.

وی بابیان اینکه آمریکا هرگز از سلطه طلبی خود دست بر نمی دارد، تاکید کرد: هرکس جنایت آمریکا در انقلاب اسلامی را درک کرده و از اقدامات گذشته آمریکا در ایران آگاه است، باید نوجوانان و جوانان را با ماهیت آمریکا آشنا کند. و بگویند چه تحریم ها و محاصره اقتصادی از سوی آمریکا علیه ایران اسلامی اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی شاهد جاسوسی سفارت آمریکا و استراق سمع مقامات اروپایی بوده ایم و در آن زمان مشخص شد که جوانان انقلابی در سال 58 آمریکا را به خوبی می شناسند و سفارت آمریکا را جاسوسی می دانند. لانه. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید