مسکن ویژه کارگران / تامین مسکن کارگران در شهرهای مختلف خراسان جنوبی باید دیده شود


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890801

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه ساخت مسکن و ناتوانی کارگران در پرداخت تمامی هزینه ها، لازم است به ویژه کارگران این بخش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقجلسه اختصاص زمین برای ساخت مسکن کار در استان خراسان جنوبی امروز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون استان و سایر مدعوین برگزار شد. اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی

در ابتدای این جلسه غلامحسین حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش هزینه های ساخت مسکن و ناتوانی کارگران در پرداخت تمامی هزینه ها، ضروری است کارگران این بخش. خاص تر دیده می شوند و مانند تسهیلات بیشتر به آنها امتیازاتی داده می شود، باید نرخ سود کمتری به آنها داده شود و مدت بازپرداخت این تسهیلات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ساخت مسکن کارگری در سال 1398 بین اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد، افزود: در شهریور ماه سال 1400 مجدداً با حضور به امضا رسید. رئیس جمهور و در قالب نهضت ملی مسکن وارد فاز اجرایی شد.

حسینی ادامه داد: پس از پیگیری و رایزنی با اتاق تعاون و مدیران با وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن و برگزاری جلسات متعدد، در نهایت در تیرماه سال جاری نحوه انجام کار و نوع قرارداد مشخص خواهد شد. در استان و کشور اعلام و وارد فاز اجرایی شود.

وی با تشکر از مدیرکل و معاونان اداره کل راه و شهرسازی از تعامل سازنده اتاق تعاون استان و اداره کل راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد به زودی کار واگذاری زمین به اتمام برسد و ما شاهد آغاز اجرای مسکن کارگری در استان خواهیم بود.

حسینی از فعالان تعاونی استان تاکید کرد: اتاق تعاون با پیروی از قانون افزایش تولید مسکن برای کارگران، یارانه را به نفع تسهیلات توزیع کرد و خواستار تامین مسکن کارگران توسط سازمان شد. اتاق تعاون


تامین زمین برای اسکان کارگران

وحید دایی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: قیمت کل برای تمامی سازندگان از جمله اتاق تعاون یکسان است و بر اساس پیش بینی عضو باید حدود 400 میلیون تومان بیاورد. به صورت نقدی

به گفته وی، در سمینار وب که با حضور رئیس جمهور، وزرا و اعضای شورای عالی مسکن برگزار شد، پیشنهاد افزایش مبلغ تسهیلات از 350 میلیون تومان به 700 میلیون تومان برای کاهش درآمد مردم ارائه شد. اعضا و متولیان شرایط اجازه می دهند از فرصت استفاده کنند و آمده اند از آن برای گرفتن خانه استفاده کنند.

وی در تشریح امتیازات به نهضت ملی مسکن تصریح کرد: بر اساس قانون جهش مسکن مصوب شورای اسلامی، امتیازات نظام پروانه و مهندسی برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.


مسکن کارگری در اراضی زعفرانیه

مدیرکل راه و شهرسازی در رابطه با نحوه اعطای زمین برای ساخت مسکن کار در استان اعلام کرد: به جز شهرستان های بیرجند و کاین در سایر شهرستان های استان کلیه متقاضیان مسکن برای کار. زمینی به مساحت 180 متر به همراه تسهیلات بانکی به متقاضی داده می شود ویلا بسازد.

داعی ادامه داد: در بیرجند در بهترین منطقه شهری (زمین زعفرانیه) میزان زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن کارگری در اختیار اتاق تعاون استان قرار گیرد.

وی افزود: در بیرجند نیز در فاز اول بین 500 تا 700 واحد زمین در اراضی زعفرانیه در اختیار اتاق تعاون استان قرار می گیرد و در صورت وجود متقاضیان، به میزان لازم زمین برای ساخت و ساز. کارگران «در این اراضی واگدار مسکن به اتاق تعاون داده می شود

وی تاکید کرد: اتاق تعاون ظرف 10 روز باید مشخصات فنی، تحلیل و ارزیابی پروژه را برای پیشنهاد به شورای مسکن از نظر قیمت گذاری و همچنین واگذاری زمین به اداره کل راه و شهرسازی ارائه کند.

وی از اتاق تعاون خواست تا موضوع تضمین قیمت ساخت و ساز را به دلایل زیر پیگیری کند.

لازم به ذکر است در این جلسه سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اسکان کارگران پرداختند و خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه عظیم و مهم در استان شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید