رد و بدل شدن اتهامات «اخبار داخلی» بین رسانه های اصولگرا

تبادل هزینه برای

روز جدید : سایت اصولگرایان رجانیوز در متنی با عنوان «اخبار داخلی» که اختلاف سران قوا را نشان می دهد، به کانال تلگرامی اصولگرایان موسوم به «اخبار نیمه محرمانه» حمله می کند. این شبکه در ماه های اخیر بارها به رجانیوس حمله کرده و اتهاماتی را مطرح کرده است، از جمله آخرین باری که مقاله ای با عنوان «رد پای دولت در سفر خانواده کالیباف به ترکیه» منتشر کرده است.

گسترش شبکه های اجتماعی در ایران نوع جدیدی از توافقات سیاسی را مطرح کرده است که شاید بتوان کامل ترین نمونه آن را در تاریخ آمدنیوز مشاهده کرد. شکلی از رقابت سیاسی که “برتری اطلاعاتی” را با “حریم خصوصی رسانه های اجتماعی” همراه با “ژست های امنیتی” ترکیب می کند تا ترکیبی قانع کننده برای کسانی که به دنبال راه حلی ارزان و فوری برای این مناقشه هستند ایجاد کند.

تجربه آمدنیوز برخی جریان ها را به این نتیجه رسانده است که می توان با هزینه کمتر و با انقضای برگه های سوخته و کم ارزش، سبک جدیدی از پوشش رسانه های اجتماعی ایجاد کرد. در این روش، «اخبار داخلی» از میان گزینه هایی که توانایی کنترل اطلاعات مدیران خود را دارند، انتخاب می شود تا در هر زمان – از طریق تهدید، رشوه یا امنیت – بتوان هر مدل خروجی دلخواه را از آنها دریافت کرد. .

اخبار نیمه محرمانه یکی از آن کانال هایی است که در ابتدا توسط گروهی از دانشمندان به اصطلاح انقلابی و پر سر و صدا در کوم اداره می شد. این کانال پس از دستگیری مدیر اصلی، ابزاری برای اجرای منویات یک جریان ویژه امنیتی شد که بر حیات خود در ایجاد بحران در بین مقامات عالی کشور نظارت می کند. اطلاعات تکمیلی درباره مدیران فعلی این کانال در رجانیوز موجود است.

این شبکه با ربط دادن ماجرا به اطرافیان رئیس جمهور بر سر این حادثه تلاش کرد این حادثه را به نقطه تقابل مجلس و دولت یا به طور مشخص رئیس جمهور و فرش تبدیل کند. اما با وجود وفاداری بالای این سبک از خبر نویسی، دامنه آن اغلب از رسانه های محدود فراتر نمی رود.

این امر منجر به اجرای مرحله دوم این برنامه از طریق اتحاد با رسانه های سعودی شد. فایل صوتی مهدی طیب که در آن نزدیکان رئیس جمهور را به هدایت افشاگری سفر خانواده رئیس مجلس به ترکیه متهم کرده و به سرعت رسانه های خارجی را پوشش داده است. اگرچه او در فضای سیاسی ایران وزن چندانی نداشت و به مواضع کذب فراوانش معروف بود، ایران اینترنشنال به اشتباه او را «مقام ارشد امنیتی» نامید تا تأثیرگذاری «اخبار شخصی» خود را افزایش دهد.

تحلیل محتوای اخبار شخصی سازی شده ایران اینترنشنال با متن «اخبار نیمه محرمانه» نشان می دهد که بین «اخبار داخلی» و شبکه سعودی، رسانه ای که وضعیت حرفه ای خود را با پذیرش نامشخص و عنوان « ارشد» مبادله می کند، پیوندی ارگانیک وجود دارد. رسمی”. «امنیتی» تا حدودی در فضای سیاسی کشور بازیگر می سازد.

به نظر می رسد دستگاه های نظارتی و امنیتی باید با خطر جدی «خبرهای داخلی» برخورد فوری و دقیق تری داشته باشند. این موضوع در آینده نزدیک پس از دستگیری گرداننده یک کانال دیگر در روزهای اخیر وارد فاز جدیدی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید