رد کهگیلویه و ببویر احمد در شاخص کل امنیت سرمایه گذاری کشور


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900220

مرکز پژوهش های شورای اسلامی وضعیت امنیت سرمایه گذاری در کشور و برخی استان ها در زمستان سال گذشته را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، مرکز پژوهش های شورای اسلامی آخرین گزارش خود از امنیت سرمایه گذاری در ایران در زمستان 1400 را منتشر کرد.

شاخص کل امنیت سرمایه گذاری در ایران که با استفاده از دو مجموعه آمار و بررسی تهیه شده است، آمارها حاکی از بهبود امنیت سرمایه گذاری در فصل زمستان نسبت به پاییز سال قبل در سراسر کشور است.

با مقایسه رتبه استان ها در مؤلفه های آماری و رتبه آنها در مؤلفه های نظرسنجی و در نهایت رتبه بندی همه استان ها در ترکیب دو مؤلفه که به شاخص امنیت سرمایه گذاری معروف است، در می یابیم که در نامناسب ترین قسمت استان‌های کهگیلویه و بویار احمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و تهران در بخش‌های آماری در اکثر مواقع در انتهای رتبه‌بندی قرار داشتند و با بررسی مؤلفه‌های نظرسنجی که توسط فعالان حوزه کسب و کار رتبه‌بندی شده‌اند، مشاهده می‌کنیم که به عنوان مثال. ، در پایش زمستان 1400 اکثر این استان ها جزء 5 استان نامناسب بوده و از نظر مولفه ها سنجیده می شوند.

7b411384 9898 4e16 8cab bcafae0c1c8d خبر خاکستری

این آمار مربوط به زمستان 1400 است که توسط این مرکز منتشر شده است در حالی که یکی از مشکلاتی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد کمبود سرمایه گذار است.

حال سوال اینجاست که چرا باید استان کهگیلویه و بویراحمد زیر یک میلیون نفر از نظر شاخص های امنیت سرمایه گذاری در رتبه بدترین یا کم مناسب ترین استان ها قرار گیرد.

یکی از عواملی که در این شاخص موثر است تحقق وعده های مسئولان است، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید برای امنیت سرمایه گذاری در این استان تلاش کنند چرا که راه برون رفت استان از این مشکلات از جمله بیکاری جوانان، حضور سرمایه گذاران در استان هستند.

سرمایه گذار در صورت احساس امنیت سرمایه گذاری وارد استانی می شود و سپس به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید