رسانه های اجتماعی تهدیدی برای سلامت روان هستند


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917426

محمدی گفت: توجه به سلامت روان جزو اولویت های فردی سایر افراد جامعه نیست و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیلا محمدی کارشناس مرکز بهداشت شماره یک کرج در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: توجه به سلامت روان جزو اولویت های فردی سایر افراد جامعه نیست و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی روحیه فردگرایی را در افراد افزایش داده و همین امر باعث افزایش آمار بیماری های روانی در جامعه شده است.

محمدی افزود: دورهمی های خانوادگی به فراموشی سپرده شده و به یک رویا تبدیل شده است در حالی که در گذشته آموزه های آموزشی بسیاری در جمع های خانوادگی به کودکان داده می شد.

این کارشناس گفت: امروزه جوانان به کار و معیشت مشغول هستند و گاهی ماه ها به ملاقات والدین خود نمی روند و این مشکل بزرگی است و امید در چنین جامعه ای به شدت کاهش می یابد.

وی بیان کرد: تمام دنیای افراد جامعه در تلفن همراه خلاصه می شود که این یک آسیب است و هیچ گاه نباید با پیشرفت تکنولوژی تجمعات خانوادگی برطرف شود.

محمدی ادامه داد: یکی از مهم ترین دلایل آن گرایش به سبک زندگی غربی، کاهش زاد و ولد و افزایش درگیری های کارگری برخاسته از فرهنگ سرمایه داری است.

این کارشناس تاکید می کند: خانمی که به مدت یک هفته دچار سردرد و بی حالی بود به مرکز بهداشت مراجعه کرد و انواع آزمایشات را انجام داد و با وجود اینکه در سلامت کامل بود، علائم وی بهبود نیافت. وقتی علت اصلی را پیدا کردیم به دلیل استرس بود و فشار کار خیلی زیاد بود.

وی افزود: کار نباید به دلیل استرس زیاد سلامت روحی و روانی شما را به خطر بیندازد و این امر در جامعه بسیار دیده می شود.

محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم باید مدیریت و کنترل بر زندگی خود داشته باشند و بین کار، استفاده از فناوری، توجه به خانواده و سلامتی تعادل داشته باشند تا یکی دیگر را فدای دیگری نکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید