رسیدن به زهد و عرفان فکری مقدمه مشاهده قیام در عاشورا است.


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890859

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نماز را اساس زندگی انسان می داند و جایگاه و آثار مثبت این فریضه الهی را غیرقابل انکار توصیف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، پریسا خیرکا، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود: اگر جایگاه نماز به عنوان یک واقعیت پذیرفته شود، هیچکس نمی تواند آن را از مردم منع کند.

وی در این خصوص حرمت، جایگاه و آثار مثبت نماز و ادای فریضه را یادآور شد و خلوص نیت را لازمه انجام این فریضه عنوان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در ویژه برنامه «آیات خورشید» به مناسبت ماه محرم، دهه فرهنگی ترویج آموزش نماز و سالروز بازگشت آزادگان مردم ایران اسلامی، با توجه به دهه دوم ماه محرم و ایام اسارت الهی و با اشاره به مصائب اسرای کربلا، گفت: این ایام را می توان بسیار سخت تر از نیمه اول سال 2017 دانست. ماه خون و قیام و رسالت حضرت زینب (سلام الله علیها) را برای رساندن پیام قیام حسینی و حمل پرچم امر به معروف و نهی از منکر خطیر دانست.

خیرخواه با بیان اینکه قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر را لازمه رسیدن به زهد و عرفان عقلانی می دانستم، تصریح کرد: این شایستگی و شأن و منزلت در حضرت زینب(س) و بر همین اساس متبلور شد. بر این اساس، صبر، بردباری و گذشت زینبی الگویی برای همه به ویژه زنان است.

این مسئول استانی بخشی دیگر از سخنان خود را به 5 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور اختصاص داد و از این بزرگواران به عنوان شهدای زنده و سرمایه های ایران اسلامی یاد کرد.

وی با تشریح جایگاه شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های معزز آنان گفت: قدردانی از این سرمایه ها نیازمند فرهنگ سازی، توجه ویژه به طرح تکریم رشادت ها و تحمل سختی های آنان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نهادینه شدن فرهنگ قدردانی، شناخت جایگاه و پی بردن به سختی های شهدا را ضروری دانست و تاکید کرد: برای ایجاد پیوند بهتر باید گل های قدرشناسی را به عزیزان تقسیم کرد. آنهایی که

تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد استان گیلان دعا آخرین قسمت از سخنرانی پریسا خیرکا در ویژه برنامه «اشعار خورشید» بود که در روز چهارشنبه 5 مرداد 1401 برگزار شد. در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید