رشد صادرات غیرنفتی نشان از کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور دارد


ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894536

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد صادرات غیرنفتی نشان دهنده ثبات صادرات و کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا فاطمی امین در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به آسیب های کالاهای قاچاق به کشور اظهار داشت: کنترل و کاهش قاچاق از مبادی اصلی یکی از راه های حل مشکلات اقتصادی بازار است.

وی ادامه داد: در نظر داریم با تهیه زیرساخت های لازم و جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق داخلی و خارجی به بازار، اصالت کالاهای تولیدی و وارداتی را از مبدا مشخص کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه 30 درصد قطعات یدکی قاچاق یا تقلبی است، تاکید کرد: در این راستا تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزم به درج کد رهگیری در محصولات هستند و در صورت نداشتن این کد، قاچاق و تقلب محسوب می شود. در ابتدای سال 230 میلیون کد محصول گنجانده شده است.

وی با تاکید بر روند افزایش صادرات غیرنفتی تصریح کرد: رشد صادرات غیرنفتی نشان دهنده ثبات صادرات و کاهش نقش نفت در اقتصاد کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به روند جهشی تولید داخل اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه مس، شیشه، کاشی سقف، اتوبوس، وانت، فولاد و خودرو با رشد تولید مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد توسعه مطلوب صنعتی کشور هستیم، تاکید کرد: هم اکنون در شهرهای صنعتی استان قم با کمبود کارگر مواجه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، بانک‌ها موظف شدند وجوهی را به حساب فروشندگان مواد اولیه واریز کنند تا تسهیلات در محل اصلی خود استفاده شود و استفاده نشود. در معرض اجاره یا سوء استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید