رشد 50 درصدی صادرات غیرنفتی خوزستان/ عمده مشاغل ایجاد شده در نیمه دوم سال محقق می شود


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896048

صادق خلیلیان گفت: در 9 ماهه صادرات غیرنفتی از 4.1 میلیارد دلار به 6.35 میلیارد دلار رسید که بیش از 50 درصد رشد داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، صادق خلیلیان در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی خوزستان اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت عظیم نفت، گاز، بنادر و کشتیرانی، دریا، فولاد، کشاورزی و … است که باید در ابتدا اعمال شود. سطح مکان بودن

وی افزود: فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه نیز ظرفیت اقتصادی بخش خصوصی و دولتی محسوب می شوند و اقدامات یکساله آنها منجر به نتیجه مطلوب در خوزستان شده است به گونه ای که نرخ رشد اقتصادی این استان را به همراه داشته است. از 2 درصد به 5.9 درصد افزایش یافته است.

خلیلیان گفت: یکی از نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی خوزستان کاهش 1.3 درصدی نرخ بیکاری است و از نظر فرصت های شغلی قرار بود در سال گذشته 19 هزار شغل در استان ایجاد شود و امسال بیش از 25 هزار شغل ایجاد شد. در خوزستان ایجاد شده و مدارک موجود است و هدف ما این است که به 60 هزار نفر برسیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از اشتغالزایی در خوزستان در نیمه دوم سال محقق می شود، افزود: 162 واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در دولت انقلابی و مردمی خوزستان فعال شده است. همچنین در 9 ماهه صادرات غیرنفتی از 4.1 میلیارد دلار به 6.35 میلیارد دلار افزایش یافت که رشد بیش از 50 درصدی را نشان می دهد.

خلیلیان با اشاره به اینکه دو راه اصلی از خوزستان به استان چهارمحال و فارس وجود دارد که این دو راه راهبردی خوزستان را به استان های مرکزی و شرقی متصل می کند و پروژه های آنها فعال می شود، گفت: تلاش می کنیم 60 درصد این اعتبارات را به دست آوریم. زیرساخت ها، مبلمان شهری، پروژه های عمران شهری و روستایی خوزستان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید