رضایت رژیم صهیونیستی از خواسته پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923243

پس از آنکه منابع خبری از تصویب پیشنهادی در پارلمان اروپا برای درخواست قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «فهرست تروریستی» اتحادیه اروپا خبر دادند، تل آویو از این طرح استقبال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امشب (چهارشنبه) از درخواست پارلمان اروپا برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست موسوم به «فهرست تروریستی اتحادیه اروپا» استقبال کرد.

به گزارش شبکه «آی24» عصر امروز (چهارشنبه) الی کوهن با اشاره به اینکه پیش از این در گفت و گو با وزرای خارجه کشورهای جهان بر لزوم مبارزه با ایران تاکید کرده بود، گفت:

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که رژیم آن خود یک موجود تروریستی است، ایران را کشوری تروریستی خواند و درخواست پارلمان اروپا برای تروریستی خواندن سپاه را اقدامی مهم دانست.

وی همچنین از تلاش های هیئت های دیپلماتیک این رژیم در اروپا و سفارت رژیم صهیونیستی در بروکسل برای مبارزه با ایران تشکر و قدردانی کرد.

برخی منابع خبری عصر امروز (چهارشنبه) از تصویب طرحی در پارلمان اروپا خبر دادند که بر اساس آن باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «فهرست تروریستی» اتحادیه اروپا قرار گیرد.

مصوبه امروز که با 598 رای موافق تصویب شد، اصلاحیه مورد نظر را به مصوبه دیگری که فردا به رای گذاشته می شود اضافه می کند. مصوبه اصلی فردا رای گیری می شود و در صورت تایید، مصوبه امشب نیز تایید شده تلقی می شود.

این درخواست پارلمان اروپا بدون اجماع تصویب شد و باید در شورای اروپا مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد. بر اساس توئیت یکی از نمایندگان پارلمان اروپا، این قطعنامه خواستار لغو تحریم‌ها علیه اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اتخاذ تدابیر محدودکننده علیه آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید