رعایت سه شرط اساسی توافق وین مهم است/ آمریکا نباید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام سید محمود نبویان در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما با ابراز همدردی با رحلت حضرت زینب(س) در رابطه با مذاکرات وین، اظهار داشت: مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است و مذاکره کنندگان ما نباید اجازه ندهند که منافع و مصالح مردم در جریان باشد. مردم ایران


وی با اشاره به بدهکاری آمریکا گفت: ما سابقه طولانی با آمریکا داریم. آنها هرگز به تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده اند.


نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دو روز پیش کنگره نامه ای به بایدن نوشت که هیچ توافقی را نمی پذیریم و آن را ترک می کنیم.


نبویان با تاکید بر اینکه آمریکا باید متعهد شود که از برجام خارج نشود، خاطرنشان کرد: آمریکا هم اکنون که می خواهد به برجام بپیوندد باید متعهد شود که از این توافق به عنوان ابزاری برای اجرای مکانیسم ماشه استفاده نکند.


وی ادامه داد: آمریکا باید متعهد شود که تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال نکند، در غیر این صورت توافق هیچ ارزشی نخواهد داشت.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه منافع مردم ایران در اولویت است، گفت: کنگره آمریکا و بایدن باید بدانند که ایران به نفع مردمش نیست و مذاکره کنندگان باید به این نکات توجه کنند.


نبویان گفت: توافق بر سر رفع تحریم هاست، آمریکا می گوید تعهدی برای عدم اعمال مجدد تحریم ها ندارم، پس این توافق چه ارزشی خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه سه شرط اصلی فوق در توافق وین باید رعایت شود، افزود: مذاکره کنندگان ما باید به این مهم توجه کنند تا توافقی که مانند برجام، ژنو، لوزان و توافقات دولت قبل منعقد شده است، منعقد نشود. آسیب جدی وارد خواهد کرد.«به نفع مردم ایران است که این توافق ضرری نداشته باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید