رقابت تن به تن علیرضا بیرانوند و استقلال

رقابت تن به تن علیرضا بیرانوند و استقلال

این فصل، لیگ برتر یک مسابقه پنهان اما جذاب دارد: دوئل بین بهترین دروازه بان های فصل. علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس تاکنون و پیش از دیدارهای هفته سی ام با ثبت 17 کلین شیت عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. با این حال بیرو رقیبی جدی دارد که با درخشش حسن پورحمیدی همراه است. دروازه بان آلومینیوم اراک در این فصل درخشان ترین روزهای خود را در لیگ برتر سپری کرده و با ثبت 17 کلین شیت در کنار علیرضا بیرانوند، رقابت جدی برای دستکش طلایی ها دارد. تا اینجای فصل، ضمن احترام به کاری که بیرانوند انجام داده، باید به حسن پورحمیدی امتیاز بیشتری بدهیم. دلیلش هم این است که در مقایسه با ستاره هایی که پرسپولیس دارد، کار بیرانوند در مسابقات نسبت به همتای خود راحت تر است. با این حال وجه اشتراک این دو دروازه بان این است که هر دو توانستند عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را برای تیم های خود به ارمغان بیاورند. در این فصل و تاکنون تیم های پرسپولیس و آلومینیوم تنها 13 بار موفق به گلزنی شده اند که این امر مرهون تمرینات دروازه بان های این دو تیم است. موضوعی که می تواند رقابت های هفته گذشته را جذاب تر کند، تلاش این دو دروازه بان برای ثبت یک رکورد فوق العاده در تاریخ لیگ برتر است چرا که این دیدارها با حضور 16 تیم برگزار می شود.

در این فرمت رکورد در اختیار سید حسین حسینی، دروازه بان استقلال است که در یک فصل توانسته 18 دروازه بان را بسته نگه دارد. یعنی اگر بیرانوند و پورحمیدی در دیدار فینال کلین شیت کنند با رکورد سیدحسین حسینی برابری می کنند. تفاوت عملکرد این دو که شاید آنها را بالاتر از سیدحسین قرار دهد این است که حسینی در آخرین کلین شیت خود 90 دقیقه در زمین حضور نداشت و به دلیل مصدومیت خیلی زود زمین را ترک کرد. پس اگر بیرانوند و پورحمیدی توانستند این رکورد را تا پایان هفته سی ام حفظ کنند، باید عنوان کلین شیت لیگ برتر را به حساب آورد. با این حال شرایط برای هر دو تیم یکسان نخواهد بود. بیرانوند در سفر به قائم شهر برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. در حالی که پورحمیدی و آلومینیوم اراک در دیداری کمتر حساس به مصاف فولاد می روند تا برای ارتقای جایگاه خود بجنگند. هر دو تیم این روزها هر کدام 39 امتیاز دارند و بدیهی است که تیم برنده می تواند از حریف پیشی بگیرد.

اکنون تنها 90 دقیقه فرصت باقی مانده تا بیرو و حسن پورحمیدی بهترین دروازه بان فصل را مشخص کنند. گفته می شود پورحمیدی 90 دقیقه پایانی حضورش در آلومینیوم را تجربه خواهد کرد. او دروازه بان تراکتورسازی است و چند سالی است که به صورت قرضی در آلومی بازی می کند. این بار طبق قانون تراکتورسازی نمی تواند این دروازه بان را به تیم دیگری اجاره کند. یا باید او را به تبریز بخواند یا او را برای همیشه بفروشد. تراکتوری ها در روزهای اخیر اعلام کرده اند که پورحمیدی قطعا به تبریز بازخواهد گشت. اما سوال اینجاست که آیا این بازگشت به معنای حفظ است یا خیر؟ تراکتور در این فصل محمدرضا اخباری را به عنوان کاپیتان تیم دارد که اتفاقاً عملکرد خوبی داشته است. بازگشت پورحمیدی به تبریز به معنای توقیف خبر است. اما مشکل اینجاست که اخباری هم عملکرد خوبی داشته و پاکو خمس از آن راضی است.

به این ترتیب به نظر می رسد پورحمیدی چه رکورد کلین شیت لیگ ایران را بشکند و چه نکند و دستکش طلا را بگیرد یا نه، یکی از مهره های کلیدی فصل نقل و انتقالات باشد. بازاری که یکی دو فصل به طول می انجامد با هزینه های سرگیجه آور داغ شده و حالا می تواند رکورد انتقال یک دروازه بان از تیمی به تیم دیگر را بشکند. اما حسن این روزها بدون در نظر گرفتن احتمالات پیش رو تنها روی دو چیز متمرکز شده است: بازی بعدی برای آلومینیوم و تشکیل ترکیب نهایی برای تیم ملی فوتبال ایران. او در فصل جاری شایستگی خود را نشان داده و با توجه به ثبات در این فصل از سوی امیر کلانویی به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

پورحمیدی به خوبی می داند که رقابت سختی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دارد. اما همانطور که مهدی رحمتی، سرمربی کنونی آلومینیوم و دروازه بان سابق تیم ملی ایران می گوید، پتانسیل این را دارد که به بازیکن شماره یک تیم ملی ایران تبدیل شود و سال ها این شماره را حفظ کند. از این پس توپ در زمین حسن پورحمیدی است. نحوه تمرینات او از یک سو و انتخاب هایی که در آینده برای ارتقای جایگاهش در فوتبال ایران انجام می دهد از سوی دیگر می تواند تاثیر بسزایی در تحقق رویاهای او داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید