رمز و راز قتل یک روز جدید مرا متحیر می کند

رمز و راز قتل یک روز جدید مرا متحیر می کند

عمو امیررضا آقایی: متهم چاقو به قلب برادرزاده ام زد

بهاره شبانکریان

شامگاه پنجشنبه ۱۸ آذر ماه جاری تصادف در بلوار خرمشهر شهرستان میبد رخ داد. قاتل یا قاتلان با انگیزه نامعلومی به دو نوجوان حمله کردند و هر دو را با چاقو مجروح کردند. هر دو مصدوم به بیمارستان جعفر صادق میبد منتقل شدند اما یکی در بیمارستان فوت کرد و دیگری برای عمل جراحی به بیمارستان فرهی یزد منتقل شد. گزارش ها حاکی از آن است که وضعیت جسمانی این نوجوان دیگر «امیرحسین رحیمی» بسیار وخیم گزارش شده است. نحوه کشته شدن امیررضا آقایی 17 ساله مردم این شهرک را شوکه کرد به حدی که همان شب و فردای آن روز پس از حادثه، مردم برای دستگیری و دستگیری در بیمارستان و مقابل فرمانداری تجمع کردند. قاتل یا قاتلان را مجازات کنید. چند ساعت بعد متهم اصلی در مخفیگاهش توسط پلیس دستگیر شد و دو روز بعد عاملان این درگیری و درگیری صحنه جنایت را بازسازی کردند. یک منبع آگاه درباره متهم اصلی به اعتماد گفت: نام متهم اصلی؛ اسماعیل در آزادشهر یزد دستگیر شد. عموی امیرز نیز درباره رسیدگی به این پرونده به اعتماد گفت: برای متهم اشد مجازات می خواهیم که متهمان بدون دلیل به امیرز حمله کرده و با چاقو به قلب او زدند و سپس با ضربات چاقو به کلیه و ریه دوست امیرز زدند و متواری شدند. وی در پاسخ به اینکه برخی از مسئولان برای دلجویی به منزل پدر مقتول رفته اند، می گوید: «اصلاً نمی خواستیم کسی به خانه ما بیاید. حال پدر امیررضا خوب نیست. «ما هنوز با متهم ملاقات نکرده‌ایم، اما یکی از بستگان ما متهم را در بازداشت دیده و می‌گوید هر کدام ۲۳، ۲۴ سال سن دارند.

انگیزه قاتل یا قاتلان هنوز از سوی مقامات قضایی و پلیس تایید و اعلام نشده است و به همین دلیل شایعاتی در میان اهالی درباره انگیزه درگیری و قتل شنیده می شود. ردیابی «اعتماد» ساکنان بر اساس این شایعات حتی یک نتیجه را به همراه نداشته است. یکی بیان می کند که دعوا بر سر پرتاب قطعات توسط متهم به سمت یک زن یا دختر بوده است. دیگری بیان می کند که متهم به حرم ها هتک حرمت کرده است. یکی دیگر می گوید آنها قبلا با هم مشکل داشتند. یکی دیگر می گوید بین چند نفر دعوا شد و به اشتباه امیرز را با چاقو زدند…

چمران بهارلویی دادستان شهرستان میبد با اعلام خبر دستگیری متهم این پرونده گفت: تاکنون دو متهم در پرونده قتل نوجوان میبدی شناسایی و دستگیر شدند. بازسازی صحنه قتل با حضور بازپرس ویژه، مأموران قضایی و انتظامی و متهمان پرونده انجام شد. در این پرونده یک نفر به جرم معاونت در اخراج مجرم بازداشت شد. این پرونده با در نظر گرفتن همه جوانب مختلف و به دور از حاشیه ها در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود. صبح روز شنبه با حضور مقامات قضایی استان شکایت اولیای دم در منزل پدری مرحوم آقای دکتر به ثبت رسید.

جمال سجادی پور فرماندار میبد نیز در گفتگو با صدا و سیمای یزد از متهم گفت: طرح ساماندهی شهروندان و مهاجرین را در دستور کار قرار داد.

همچنین عباسعلی بهادری فرمانده انتظامی استان یزد در خصوص این درگیری و کشته شدن گفت: در پی درگیری و درگیری شامگاه پنجشنبه در شهرستان میبد، ماموران انتظامی به محل اعزام شدند. در بازرسی های انجام شده توسط ماموران کلانتری مشخص شد که یک نفر با ضربات چاقو کشته و یک نفر مجروح و در بیمارستان بستری شده است. ماموران پلیس آگاهی ابتدا دو متهم را در این رابطه شناسایی و دستگیر کردند. با توجه به متواری شدن متهم اصلی از صحنه، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان یزد قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی آگری متهم اصلی را که در یکی از محله های شهر یزد مخفی شده بود شناسایی و دستگیر کردند. متهمان پس از ختم به دادگاه معرفی خواهند شد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی استانداری یزد گفت: 19 آذرماه قاتل در مخفیگاهش کشف شد و سلاح قتل نیز در نزد وی کشف شد. در پی کشته شدن این نوجوان مای بادی در بلوار خرمشهر عده ای از مردم شهر با حضور در محل نماز جمعه خواستار دستگیری و مجازات قاتل شدند.

پدر امیرز چند فرزند دارد؟

او دو پسر دارد. امیرضا اولین فرزند خانواده بود.

از شب حادثه بگو.

بعدازظهر حادثه امیررضا برای بیرون رفتن با دوستش از خانه خارج شد. ما نزدیک شهر فجر زندگی می کنیم. همان شهری که به خاطر خون بی گناه برادرزاده ام مردم در آن جمع شدند. مردم دور هم جمع شدند تا از حوادث بعدی جلوگیری کنند. در آن روز امیررضا و دوستش از چایخانه کنار جاده واقع در بلوار خرمشهر خارج می شدند تا به سمت موتورسیکلت خود بروند. ناگهان یکی دو موتور از طرف مقابل به سمت امیرز و دوستش آمدند و با زنجیر و چاقو به آنها حمله کردند و به قصد کشتن آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

علت این درگیری چه بود؟ آیا متهمان از قبل امیرز و امیرحسین را می شناختند یا مشکلی بین آنها وجود داشت؟

نه ما اصلا نمی دانیم چرا این افراد به امیرز و دوستش حمله کردند. شنیدیم که متهمان بر سر این دو دعوا دارند. به طور خلاصه متهمان با این دو نفر درگیر شدند و یکی از آنها چاقو به قلب برادرزاده ام زد. سپس به دوست امیرضا حمله کرد و با چاقو به کلیه و ریه او ضربه زد. دوست امیررضا نیز در وضعیت جسمانی وخیمی قرار دارد. حتی شنیدیم که پزشکان نمی توانند او را عمل کنند. وی هم اکنون در بیمارستان فاروکی یزد بستری است.

این حادثه چه ساعتی رخ داد و چه کسی خانواده امیرز را در جریان گذاشت؟

ساکنان با دیدن دعوا با 911 تماس گرفتند و آن دو به بیمارستان منتقل شدند. حدود ساعت 19 جعفر صادق میبد با پدر امیرز تماس گرفت و ماجرا را تعریف کرد اما امیرز در بیمارستان فوت کرد. دوست امیررضا نیز به دلیل وخیم بودن حالش به بیمارستان یزد منتقل شد. اهالی که متوجه فوت امیررضا شدند به بیمارستان آمدند و تجمع کردند. مراسم تشییع جنازه امیررضا فردای حادثه، جمعه برگزار شد. مردم دوباره دور هم جمع شدند تا از چنین حوادثی جلوگیری کنند. آنها نگران این هستند که نفر بعدی فرزند خودشان باشد. این را هم بگوییم که تجمع چند وقت پیش در حالی آغاز شد که اهالی بیده مطالباتی از مسئولان داشتند.

آیا برای ملاقات با متهم به اداره اطلاعات رفتید؟

ما نرفتیم اما به ما گفتند که متهمان دستگیر شده اند اما من هنوز به چشم خودم ندیده ام. یکی از بستگان به ما گفت که متهم را دیده و هر دو 23-24 ساله هستند. البته متهمان به یزد منتقل شدند. خواهان مجازات شدید برای متهم هستیم. خون امیرضا بی گناه ریخته شد.

«اعتماد» سعی کرد با محمد آقایی پدر مقتول گفت و گو کند اما او در وضعیت مناسبی نبود و تنها یک کلمه گفت: بچه ام را کشتند.