رنگ و بوی امید در گردشگری در کوم


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836475

حضور گسترده زائران و مسافران در جشنواره عید سعید فطر در قم موجب رونق مشاغل مرتبط با این صنعت امروز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کوم فردا، وی بیش از دو سال داشت که صنعت گردشگری کشور از جمله کوم به دلیل تاج خسارات شدیدی دید و 4300 شغل به دلیل تعطیلی و موانع ورود مسافران از بین رفت.

این استان دارای 36 هتل، 26 هتل آپارتمان، 74 مسافرخانه، 108 مسافرخانه، 59 رستوران در محل، 15 سالن غذاخوری، 26 مجتمع گردشگری و خدماتی، سه مرکز تفریحی و سرگرمی و 2 مرکز نمونه گردشگری فعال در روستاها می باشد. همه آنها تحت تاثیر قرار گرفتند. همه گیری تاج و مشاغل در کلاس درس در رکود بود.

اما با تزریق ملی واکسن تاج در ایام شعبانیه و نوروز امسال استان قم شاهد حضور مسافران زیادی بوده است. از ابتدای تعطیلات نوروزی تا سیزدهم فروردین ۹۱ هزار و ۵۸۸ نفر از اماکن تاریخی کوم بازدید کردند که از این تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۴ نفر بازدیدکننده داخلی و ۲ هزار و ۷۵۴ نفر بازدیدکننده خارجی بودند.

همچنین در حال حاضر تعطیلات عید سعید فطر مصادف با تعطیلات آخر هفته و استان قم به عنوان مقصد گردشگری مذهبی شاهد حضور خیل زائران و مسافران است.

ابوالقاسم مقیمی معاون فرماندار کوم گفت: تعداد مسافران ورودی به قم در ایام عید سعید فطر امسال نسبت به سال قبل 89 درصد و نسبت به مدت مشابه سال 98 و قبل از تاج و تخت 30 درصد افزایش داشته است. 73 درصد از ظرفیت مجتمع مسکونی استان تکمیل شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای مشترک اداره کل تعزیرات، میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت کوم گفت: در این راستا قیمت ها به خوبی کنترل و رصد شد و با مشکلاتی که در طول مدت داشتیم مواجه نشدیم. عيد نوروز.

معاون استاندار کوم با بیان اینکه زائران و مسافران در استان با کمبود خدمات و امکانات اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: فضا به شدت سخت است.

وی افزود: با وجود تلاش پلیس راه متاسفانه زائران و مسافران در اوج تردد با مشکل مواجه هستند.

مشکل کمبود پارکینگ و خدمات اجتماعی در ساعات اوج ترافیک مهمترین ضربه به صنعت گردشگری کوم از ایام تاجگذاری تاکنون است زیرا آنچه مشاهده می شود نشان از استقبال زائران و مسافران از کوم به عنوان یک مقصد گردشگری دارد. با مشاهده می توان مشکلاتی مانند پارکینگ و خدمات اجتماعی را حل کرد به تدریج در سال های آینده و حتی امسال در ایام تعطیلات شاهد کاهش زائران و مسافران کوم خواهیم بود.

استقبال گردشگران از ابتدای سال جاری امیدوارکننده است و می توان گفت وضعیت گردشگری کوم پس از گذشت دو سال از شیوع تاج و تخت امیدوارکننده است، اما بیم آن می رود که کارکنان کوم همچنان کمبود پارکینگ و سایر موارد را رها کنند. امکانات رفاهی خدمات برجسته

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید