رهبر انقلاب: تمام فلسطین صحنه مقاومت است و همه نقشه های سازش لغو شده است.

رهبر انقلاب: تمام فلسطین صحنه مقاومت است و همه نقشه های سازش لغو شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس در ابتدای سخنان خود، روز قدس را به امام بزرگوار که بنیان‌گذار بنیاد مبارکه بودند، تبریک و تهنیت گفتند و به ملت بزرگ ایران که امروز با حضور پرانگیزه در میدان قدس حماسه بزرگی آفریدند و افزودند: حضور پربرکت و بزرگ شما در عرصه دفاعی سیاسی و مردمی قدس موجب تقویت و افزایش مقاومت مدافعان قدس و مسجد اقصی می شود. با جسم و روحشان و اگر خدا بخواهد مبارزه بزرگ فلسطین به ثمر خواهد رسید.

رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان اینکه امروز قصد دارند با جهان اسلام به ویژه جهان عرب به زبان عربی صحبت کنند، تأکید کردند: در حالی که رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی بر قدس مسلط است، همه روزهای سال قدس شریف است. قلب فلسطین است و در سراسر کشور از دریا تا رود، ادامه قدس غصب شد.

وی با تحسین مقاومت و شجاعت بی‌نظیر مردم فلسطین، عملیات ایثارگرانه جوانان فلسطینی را سپر دفاعی فلسطین و منادی آینده‌ای متفاوت توصیف کرد. و تمام غرب آسیا جایگزین «ارتش شکست ناپذیر» صهیونیستی شده و ارتش جنایتکار مجبور شده است خط حمله خود را به خط دفاعی تبدیل کند.

شکست های پی در پی مهم ترین حامی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا در جنگ افغانستان، در سیاست فشار حداکثری بر ایران اسلامی، در برابر نیروهای آسیایی، در کنترل اقتصاد جهانی و حاکمیت داخلی و به عنوان پدیده ای شکاف عمیق در حاکمیت آمریکا آنها را نشانه هایی از آینده ای متفاوت نامیدند.

وی با اشاره به غوطه ور شدن رژیم صهیونیستی در یکسری مسائل سیاسی و نظامی، افزود: هر ساعت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نمونه‌های مشخصی از گسترش مقاومت در سراسر فلسطین اشاره می‌کنند که می‌توان به جنبش صهیونیستی اردوگاه جنین، درخواست ۷۰ درصد فلسطینی‌ها برای حمله نظامی به رژیم اشغالگر، جنبش‌های جهادی فلسطین در شمال و جنوب در سال ۱۹۴۸ اشاره کرد. راهپیمایی در اردن و قدس شرقی، دفاع جانانه از جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی و رزمایش نظامی در غزه تاکید کرد: کل فلسطین به صحنه مقاومت تبدیل شده و فلسطینی ها در ادامه جهاد متحد هستند. فلسطینی ها در مقابل رژیم اشغالگر بایستند و سازمان های مجاهدین را آزاد بگذارند تا در صورت صلاحدید اقدام کنند.

وی پیام این اتفاقات و باطل شدن همه نقشه های سازش با دشمن صهیونیستی در فلسطین در سال های اخیر را برشمرد و گفت: هیچ نقشه ای برای فلسطین در غیاب یا بر خلاف نظر صاحبان آن یعنی فلسطینی ها و فلسطینی ها قابل اجرا نیست. این بدان معناست که همه آنها قبلی، مانند اسلو، یا طرح عربی برای دو کشور، یا معامله قرن، یا عادی سازی های تحقیرآمیز اخیر، باطل شده اند.

رهبر انقلاب با اشاره به تداوم همه جنایات رژیم صهیونیستی علیرغم سرکوب این رژیم افزودند: دروغگویان حقوق بشر در اروپا و آمریکا که در ماجرای اوکراین آشوب به پا کردند، در مقابل همه سکوت کرده اند. این جنایات در فلسطین است و از مظلومان محافظت نمی کند، بلکه به گرگ تشنه به خون کمک می کند.

وی درس بزرگ این رفتار فریبنده قدرت های نژادپرست غربی را پرهیز از اتکا به آنها دانست و تاکید کرد: تنها قدرت مقاومت برگرفته از آموزه های قرآن کریم و احکام اسلام است که می تواند مشکلات اسلام را حل کند. جهان و به ویژه فلسطین باید حل شود.

حضرت آیت الله خامنه ای شکل گیری مقاومت در غرب آسیا را با برکت ترین پدیده در منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: کیان مقاومتی بود که مناطق اشغالی لبنان را توسط صهیونیست ها ویران کرد، عراق را از آمریکا آواره کرد و از دست داعش نجات داد مدافعان سوری از حمایت آمریکا. طرح هایی با تروریسم بین المللی، کمک به مردم مقاوم یمن در جنگ تحمیلی به آنها. مجاهدین هر روز موضوع بیت المقدس و فلسطین را در افکار عمومی جهان شهرت بیشتری می بخشند.

وی با یادآوری آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اعلام یاری خداوند از مؤمنان و بیماران، خطاب به ملت فلسطین و جوانان فداکار آنها تاکید کرد: این مقاومت فلسطین است و اقدام خائنانه برای عادی سازی روابط با رژیم غاصب و سیاست سازگاری را محکوم می کند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه برخی از دولت‌های عربی به آمریکا گفته‌اند در مسئله فلسطین عجله کنید، افزودند: برای جهان عرب آبروریزی کردند و ثانیاً ساده لوحی به خرج دادند زیرا کور دیگر کور نمی‌شود. “

وی در پایان سخنان خود با تبریک به روح شهدای فلسطینی و ادای احترام به خانواده های آنان و تسلیت به اسرا و زندانیان عقیدتی فلسطینی که با عزمی راسخ ایستادگی کردند، افزود: از جهان اسلام به ویژه دعوت می کنم. جوانان در این عرصه شرافت و عزت شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید