بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه آینده کشور/ فرمایشات رهبر انقلاب همیشه دلگرم کننده است


ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809268

خاتمی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی است که دانشمندان، نخبگان و جوانان باید آن را دنبال کنند، گفت: باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و در گام دوم تلاش کنیم تا نقاط قوت و ضعف خود را افزایش دهیم. انقلاب. «بگذارید ما باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در گفتمان قیام جوانان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و ارتقای مهارت های نوجوانان دهه هشتاد در این زمینه با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) ص .س) گفت: خلاصه کتاب با عنوان می گویند اگر فقط یک مدال داشته باشم و بخواهم این مدال را به یکی از قهرمانان کربلا بدهم، شایسته ترین فرد برای این مدال حضرت زینب (س) است. .

وی با اشاره به شعر معروف «اگر زینب(س) نبود، کربلا در کربلا می ماند»، خاطرنشان کرد: هر مادی حتی اگر بخواهد حادثه کربلا را ارزیابی کند و رمز بقای خود را بنویسد. هیچ چیز پیدا نکن – کامل از آن.”

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه واقعه عاشورا به 3 شهر مهم آن زمان یعنی کوفه، سوریه و مدینه منتقل شد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) کاشت . بذر انقلاب در کوفه کرد.

وی افزود: رمز ماندگاری اسلام به برکت خون مقدس شهدا (ع) است و رمز ماندگاری عاشورا برکت حضرت زینب (س) است.

آیت الله خاتمی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه 4 نسل از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، گفت: نسل اول و دوم در انقلاب پیروز شدند و جنگ تحمیلی را اداره کردند و قهرمانانه پیروز شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نسل سوم و چهارم روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیده اند، گفت: مکتوب بنویسید.

وی با بیان اینکه 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بیانیه ای نوشتند و اهمیت آن را بیان کردند، گفت: دنیای بزرگ روسیه و فرانسه است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: انقلاب روسیه و فرانسه موانعی مانند تحریم، تحریم سیاسی و جنگ تحمیلی را که در این مدت داشتیم نداشت و باید عادلانه قضاوت کرد که با وجود این موانع و تهدیدها و تحریم ها تا کجا پیش رفته ایم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند، نظریه پرداز نیستند، بلکه فردی هستند که یکی از ارکان انقلاب اسلامی پیش از انقلاب اسلامی بوده و ریاست بخش های مختلف انقلاب را بر عهده داشته اند. انقلاب، از جمله حوزه علمیه، جلسه شورای اسلامی. جمهوری، امام جمعه تهران، عضو شورای انقلاب و نماینده امام در شورای عالی دفاع، حضور دارد و بر انقلاب اسلامی قدرت کامل دارد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی داناترین، داناترین و خبره ترین هستند و همه توانایی ها و استعدادهای کشور را می شناسند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب واقع بینانه، منصفانه و بدون اغراق نوشته شده است، افزود: رهبر انقلاب در این بیانیه آینده روشنی را برای انقلاب ترسیم کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی است که دانشمندان، نخبگان و جوانان باید برای اجرای آن بسترسازی کنند، گفت: باید خودمان را بشناسیم. نقاط قوت و ضعف و کاهش نقاط ضعف در گام دوم انقلاب.

وی بیان کرد: کارهایی انجام شده اما منسجم نیست و اقدامی که امروز از پایگاه دانشجویی آغاز شده است، با توجه به تجربه ای که دارم می گویم به موفقیت این رابطه بیشتر امیدوارم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب دریای تجربه هستند و مضامین آنها همیشه دلگرم کننده است و کوچکترین نشانه ای از یأس و ناامیدی نیست، اما نباید منتظر معجزه بود، بلکه باید وارد میدان شد. جهادگر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید